woensdag 7 augustus 2024

Boekentip - Zomerlezen 2

 


Afgelopen week las ik deze boeken.
Echt heerlijke titels in de categorie Zomerlezen.

Omdat ze alledrie ook al weer gereserveerd
zijn, heb ik ze maandag meteen maar weer ingeleverd.
Met dit heerlijke weer wil iedereen graag een 
gezellig verhaal lezen. 

Barbara Josselsohn.
Dit het het eerste deel van een serie, zag ik.  
Deel 2 komt in het najaar uit. 

Mia heeft net haar oma, die haar heeft opgevoed, verloren.
Tussen de nagelaten spullen vindt ze een brief uit Italië, waarin
vragen gesteld worden over een verdwenen voorwerp. 
Ze vindt ook een sleutel en zo ontdekt ze een paar bijzondere voorwerpen.
Oma blijkt ooit iets te maken hebben gehad met een eiland in Italië.
Ze heeft er altijd over gezwegen, daarom gaat Mia op onderzoek uit.

Heerlijk zomers verhaal, het eiland heeft in de Tweede Wereldoorlog
een heftige tijd doorgemaakt. 
Ik vind het jammer, dat deel 2 pas in het najaar beschikbaar is..

Achhh, heerlijk lezen! Leuk gevonden locatie:
IJsland in de winter, mét noorderlicht en een hotel, wat niet goed loopt.


Julie heeft al meer van dit soort titels geschreven:
steeds een andere locatie: Kroatië, Kopenhagen, Parijs, Tokyo.
Elk boek is goed voor een heerlijk middagje lezen. 
Ik ben benieuwd, waar het volgende verhaal zich afspeelt. 
Als je geniet van de boeken van Jenny Colgan,
dan is deze titelserie precies wat voor je!


Omdat de Nederlandse uitgave van The Lost Bookshop 
veel reserveringen had, las ik het in het Engels.
Er spelen twee verhalen: 1921 Opaline gaat op de vlucht
voor een gedwongen huwelijk en vindt uiteindelijk in Dublin
een pand, waar ze een bijzondere boekwinkel begint.
In 2021 vindt Martha een schuilplek voor haar gewelddadige man
bij een bijzondere vrouw. Ze wordt haar huishoudster,
maar na haar ontmoeting met Henry, die op zoek
is naar een verborgen boekwinkel.

Heel apart verhaal: het huis, waar Martha terecht komt
is bijzonder, de mevrouw is heel apart, die boekwinkel
is soms zichtbaar en ook weer niet...
Geen fantasy of sprookje, er is ook romantiek - het verhaal hield 
me in spanning over de volgende stap.
Evie Woods heeft nóg een boek geschreven, maar dat is nog helaas 
nog niet vertaald. 






3 opmerkingen:

Hannie zei

Alweer dank voor je boeken tip ! Via storytell kan ik ze bijna altijd lezen….

miekequilt zei

Hoera, weer een paar leuke titels. Bedankt.

Anny zei

Oh, die dochters serie: het eerste boek vond ik niet zo boeiend, dus liet ik de volgende titels links liggen. De andere twee gan op mijn beroemde lijstje: gezellig.