maandag 27 november 2023

Gratitude journal - dankbaar zijn

 


Ik was zo lekker bezig, dit weekeinde.

tussen de buien door boodschappen doen en een flinke wandeling gemaakt.

Daarna aan het werk met het nieuwe sokkenproject.

Vrolijke kleuren, mooi inbreiwerk. Huisje Weltevree!

Ik heb gekozen voor een mooi inbreipatroon van Drops.

Alleen....

begrijpend lezen is niet zo simpel als het lijkt.

(en ik had het plaatje van de voorkant niet

mee afgedrukt)


Veel te ver doorgegaan met dit patroontje

Gisteravond begon het grote achteruitbreien

en nu ben ik zover, dat ik aan de patronen 

voor de voet kan beginnen.


En natuurlijk ook verder met het dankbaarheidsproject.

Het onderwerp is deze keer VOGELS met Suzanne Rose.

Ja, daar ga ik graag in mee: zingende vogels 

in het voorjaar, een merel op de nok van het

huis op een warme avond, trekvogels die overvliegen,

een roodborstje, wat in de schemer rondscharrelt...

Gelukkig is Julia geen jager!


Ook bij deze opdracht bouw je de ondergrond op in lagen.
Gesso, collage van gelli prints met daarover bedrukt tissuepapier
wat je weer beschildert. Werken met stencils of stempels.




De vogel is uit een stuk behang geknipt.

Het wordt steeds leuker om een opdracht uit te werken.
Gelukkig duurt dit project alleen de maand november,
ik loop al een paar opdrachten achter. 
Per opdracht krijg je ook extra tips/ideeën voor
mer pagina's met je eigen invulling. 
Die staan ook nog open..







4 opmerkingen:

Anny zei

Vogels zijn een mooi onderwerp. Op de grafsteen van mijn ouders staat: en de vogels bleven zingen... Mijn moeder was best een aardige vogelkenner. En bij de aanvang van de dienst hebben we ook een band gedraaid met vogelzang.Mooi werk met al die lagen.

Janny zei

Mooie kleuren voor de sokken! En de collage met de vogel is ook al zo mooi.

miekequilt zei

Wat zijn die collages toch prachtig. Zulke mooie kleuren heb je gebruikt en het past allemaal zo mooi bij elkaar.
De sokken worden vast prachtig, ik vind het heel knap dat je dat kan.

Elizabeth zei

Ik ben ook fan van Susanne Rose; ze heeft zulke leuke ideeën...
Voor je sokken heb je prachtig garen gekozen. Als ik een fout ontdek of te ver ben met breien, trek ik gewoon de naalden eruit. Ga jij echt steek voor steek achteruit breien?