maandag 2 oktober 2023

Drukke dagen

 


Het begon heel vervelend: na 3 keer blaasontsteking in korte tijd
dacht ik aan andere, natuurlijke maatregelen.
Probiotica voor het herstel van de darmflora en cranberry's 
voor de blaas.
Helaas kreeg ik, binnen een dag, een heftige reactie op die
probiotica capsules. Jeetje, zoiets heb ik nog nooit eerder
meegemaakt: werkelijk overal uitslag en jeuk!
Het kostte een paar dagen om de allergische reactie
een beetje onder controle te krijgen. 
Mijn vriendin deed intussen voor mij wat onderzoek naar de samenstelling
van de capsules en het bleek, dat deze capsule ergens een stam heeft, die verwant is
aan melk. En ja, ik ben allergisch voor koemelk, maar er stond niets over
op dit potje. Er is een een ander potje met probiotica met een nét even 
andere samenstelling. Die had ik moeten hebben!
De mevrouw van de winkel was pas overtuigd, toen ik de foto's van beide potjes
(met de uitleg van hun eigen site) liet zien. " Nog nooit mee gemaakt. Zal ik de andere voor u bestellen?" 

Nee, nee, nee, nooit niet never! Eerst maar eens bijkomen.

Gelukkig heb ik het geld terug gekregen en nu, een een week later, gaat het al
een stuk beter.

De nieuwe week was veel leuker: koffievisite bij een creatieve kennis. 
Heel gezellig en bij vertrek kreeg ik een cadeautje:

Een materialenpakketje van een borduurworkshop van Ien Rappolt,
waar zij al jaren niets meer mee gedaan had.



Ien is een kenner op gebied van het handwerk van het Miaovolk en
gaf workshops bij o.a. Cordi atelier in Groningen. 
Ha, daar wist ik meer van:


In 2010 heb ik daar een handig borduuretui gemaakt.
En nu kan het gekregen borduurgaren de plek krijgen, zoals het bedoeld is..


Kijk, zo ziet dat er dan uit. 


Nog iets verder uitgevouwen....
Zoek maar eens bij g.oogle naar " Chinese threadbook",
dan vind je ook filmpjes met de uitleg.
Zó ingenieus!

En verder ging ik op schoolreisje: met de Stichting 
Bolsward Historie naar Zwolle. In een bus met een
bovenetage, feest! En hoe heerlijk is dat: lekker
rondkijken, niet op het verkeer hoeven letten,
laat staan parkeerplekje vinden.
Koffiedrinken in De Stadsvilla, (wát een mooie plek met een fijn uitzicht),
 wandeling met een enthousiaste gids,
heerlijke lunch in Het Refter, museumbezoek en
zelfs nog wat eigen tijd...




Met een klein groepje kwamen we nog een keer terecht in de 
boekwinkel/kerk. Vroeger van Waanders, nu Van der Velde.
tijd voor een laatste kopje koffie en genieten 
van de prachtige omgeving.



Het voordeel van een groep met wat " ouder" publiek
is, dat je netjes op tijd vertrekt. Iedereen was blij om 
weer in te stappen. 
Gezellig gegons in de bus en een vlotte terugweg ondanks
de werkzaamheden aan het aquaduct vlakbij Joure. 
Je kunt vanuit zo'n hoge bus fijn de werkzaamheden van boven bekijken.
Ik was nog nooit eerder mee geweest, maar het is goed bevallen. 



3 opmerkingen:

miekequilt zei

Hemeltjelief, wat een schrik. Wel herkenbaar na mijn eigen allergische gedoe. Maar bij jou duurde het dagen, wat zal je ellendig geweest zijn. Het borduurwerkje is echt iets voor jou. Ien is echt een kei wat dit betreft. En dan het uitje: super zeg. Daar ga je vast nog eens mee op pad.

Elizabeth zei

AB is slecht voor je darmflora... kreeg je van de HA niet meteen probiotica?
Wat naar dat je zo allergisch reageerde.
Wat een leuk borduurwerkje kreeg je en zeker als dit helemaal je ding is!

conny's quilts en creaties zei

Wat een heerlijk dagje uit na al die allergieperikelen. Akelig hoor. Wat een mooi naaietui heb je gemaakt daar past het gekregen garen prachtig in.