zondag 8 oktober 2023

Boekentip

 


Ik kan me nog herinneren, dat het boek van
Tim Smit uitkwam:
Boeiende beschrijving van de ontdekking van deze tuin
in Cornwall en hoe hij deze overwoekerde plaats 
weer tot ontwikkeling bracht. Het is nu alleen
nog tweedehands te verkrijgen.

Dus deze titel sprak me meteen aan en het is ook nog het eerste deel 
van een trilogie, kijk - daar houden we van!

Dit eerste deel heet " Een nieuw begin" .
Lexi vlugt voor haar gewelddadige man naar Cornwall om daar
als vrijwilligster te gaan werken in de tuinen van Heligan.

Ze ontdekt tijdens het opzetten voor plannen rond het jubileum
van deze tuinen, steeds meer over de familie, die de tuin
ontwikkelde. De familie Tremayne maakt heel veel mee, 
wat boeiend beschreven wordt. Heerlijk leesvoer!
De beide andere delen komen volgend jaar uit,
ik ben er heel benieuwd naar. 


Intussen al weer een eindje in het volgende boek....





3 opmerkingen:

miekequilt zei

Fijn, een goed boek is het waard om te delen. Dus bedankt voor de tip.

Anoniem zei

Zo te lezen zijn het verhalen die mij ook wel kunnen boeien,ben dol op speciale tuinen en familie verhalen die zich daar afspelen.Je komt in mijn huis meerdere oude botanische gravures van bloemen en vlinders tegen.Toen we lang geleden op Madeira rondreden ging ik opzoek naar Quinta do Monte in Funchal.En vond het,bij het hek kwamen ons paar kinderen tegemoet die zich vermaakten met sprinkhanen in jampot,Waarschijnlijk woonden ze in de portiers woning bij de villa.Ze nodigde ons uit om mee te lopen en wat ik toen zag zal ik nooit vergeten,een geheel met braamstruiken overwoekerde tuin waar de buxushagen en de vele rozen nog te zien waren,de marmeren fonteinen,oude palmbomen,rond paviljoen waar je het mooiste zicht om Funchal had.In de villa en kapel stond nog veel antiek meubilair en foto’s uit lang vervlogen tijden,maar alles in erbarmelijke staat.Ik kon gewoon mijn gang gaan met fotografen en heb er reportage van in album geplakt.
De verbannen Oostenrijkse Keizer Karel 1 met zijn vrouw Zita,haar staf en zes van hun kinderen hebben daar ook hun intrek
genomen.De keizer stierf daar en vond zijn laatste rustplaats in de kerk Nossa Senhora do Monte.Aan dit alles moest ik weer denken toen ik jou boeken onder ogen kreeg,zou er ook een boek over kunnen schrijven schrijven😀
Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

Anoniem zei

Het is op dit moment een 5 ***** hotel
Ger