dinsdag 31 oktober 2023

Boekjes maken 2

 


In het boekje Bound van Rachel Hazell staat een leuke manier om 
met een strip papier bladzijdes aan elkaar te verbinden. 
Ik heb er een proefboekje mee gemaakt,
maar het had een trucje nodig om in elkaar te blijven zitten.
Ik heb een strookje papier in de strip gestoken en toen was het goed. 
Rachel gebruikt natuurlijk prachtig, dik papier, dan gaat het meteen veel beter).


Vorige week kreeg ik een filmpje toegestuurd, 
waar iemand het idee met de strip verder uitwerkte.


Dus, mijn trolley met papiervoorraden erbij getrokken.
Met een verzameling oranje/paarse bladzijdes ging ik aan het werk.


Strip gevouwen van papier uit een oude atlas




Je maakt een sleuf in de rug van een dubbelgevouwen bladzijde,
schuift de strip erin en om het daarna vast te zetten met extra bladzijdes.


in dit geval aan weerszijden een mooi 
spreukenkaartje van Hopeandjoy.


en hier twee oude bibliotheekkaartjes.
Zo kan die gevouwen strook niet losschieten 
als je bladert. 




4 opmerkingen:

miekequilt zei

O wat is het toch leuk om boekjes te maken. Het is echt geweldig. Ik heb het boek ook, maar het lukt me maar niet om iets uit te maken. De lapjes blijven roepen. Maar dat geeft niet, ik heb weer echt genoten van je bericht.

Elizabeth zei

Altijd leuk om een boekje te maken; maar ik snap de uitleg niet!
Helaas werkt de link naar het filmpje ook niet.
En aangezien ik best wat FLow posters heb liggen...

Anny zei

Dat boek van Hazel moet ik nodig weer eens opzoeken. Er liggen nog zoveel geweldige papiertjes hier.
Je maakt iedereen helemaal enthousiast.

Anny zei

O, dit gaat niet goed hoor! Zit ik hier dat leuke filmpje te bekijken inplaats van met een emmer sop door het huis te razen.... Dat wordt nog wat.