dinsdag 12 september 2023

Wat ik kocht bij de tekenwinkel

 


Eerlijk gezegd kocht ik heel weinig, hierboven
de foto van het bakje met stiften die ik al heb.
Ik had van te voren van alles opgeruimd en uitgezocht,
en bij elkaar gedaan in dit handige bakje. 
Ecoline stiften, gelmarkers, goud- en zilver stiften. 


En dit is de oogst: met lijstje in de hand
door de winkel en goed opletten:
een witte Poscastift om lekkere dikke witten lijnen en stippen
te kunnen maken (mooi op zwart papier!)
Neocolor II aquarelstiften, een selectie in een doosje
en een paar Pitt artist pennen (brush) in bijpassende tintjes.

Die aquarelstiften kun je lijnen mee zetten en dan met een kwastje
vochtig maken, zodat ze uitvloeien.
De Pitt pennen werken op soortgelijke manier. 
Die kleursortering viel me pas echt op bij de kassa -
deze tintjes zoek ik nooit bij elkaar. Bijna altijd blauw/turquiose..

De kassamevrouw zag het meteen: ze passen bij uw kleding!
O ja, dát was het: een roze broek met een terra linnen tuniek.
Je ziet het bij je keuze voor quiltstofjes ook altijd: het past bij de kleding,
die je draagt. Ja, echt!

Begin augustus zag ik bij BusyBessy2 interessante resultaten van
haar workshop van LalyMille. Ik vond op de site van Laly een gratis workshop
over materialengebruik. Uitleg over haar manier van werken en de gebruikte
materialen, waaronder die verschillende soorten stiften. 
Daardoor heb ik gericht deze dingen aangeschaft. 

Binnenkort ga ik ze uitproberen in het zelfgemaakte journal, 
waarover ze ook een filmpje
op YouTube heeft gezet.





5 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat goed dat je van te voren een lijstje maakte. Je hebt mooie spullen gekocht. Ik ben benieuwd naar je eerste werk wat je ermee gaat maken.

Elizabeth zei

Je hebt je aardig ingehouden... Want oh, als ik in die winkel gelopen had...!
Prachtige tinten bij elkaar. Maar wat zit er nu in dat doosje van Caran d'Ache? Het lijken wel kleurpotloden...
Leuk dat je de materialenworkshop van Laly Mille hebt gevolgd; ik ook!
Je steekt er altijd wel weer wat van op.

conny's quilts en creaties zei

Mooi materiaal heb je gekocht. Dank je voor de link , ik heb het even opgeslagen om op een ander moment te bekijken. Ik ben nu al benieuwd wat je ermee gaat doen.

Anny zei

Heerlijk toch om alleen aan te schaffen wat je echt gaat gebruiken? En die linnen tuniek was toch niet van Gudrun? Want dan hebben we regelmatig hetzelfde aan ...

Machines à Sous en ligne zei

Bedankt voor het bieden van zo'n geweldige leerbron