zondag 10 september 2023

We gingen naar Stad

 


Afgelopen woensdag werd ik 70. 
Man, man, daar moest ik even van slikken...
Maar - vriendin en ik maakten er een feestelijke dag van:
nu eindelijk weer eens samen winkelen in Groningen Stad. 
Begin April was het niet gelukt, dus vandaar deze gelegenheid
om het recht te trekken. 


Het station is één groot bouw terrein, maar in het hoofdgebouw 
is daar niets van te merken, je kijkt je ogen uit bij al die mooie details.

Goed, eerst koffie en een plan opstellen.
Het was al vroeg warm, dus geen eindeloos geslenter:




- Søsterene Grene, met een blik op de Martinitoren,
- boekhandel Van der Velde, naast het prachtige 


toen naar Laif & Nuver - eigenaar is een kennis
van vriendin en we gingen om de nieuwe locatie te bekijken.



En dat was echt genieten, die mannen kunnen stylen!

Toen werd het tijd voor de lunch, in de winkel gaven
ze de tip om naar het Prinsenhof, de vroegere verblijfplaats van
de prinsen van Nassau, aan het Martinikerkhof te gaan.


Wat een heerlijke plek, in de schaduw van de grote parasols.
Na de lunch zijn we door het hotel gelopen om in de
prachtige tuin erachter te kijken. 



De tuin ligt achter een hoge muur en is een oase van rust,
met een rozen- en medicinale tuin maar ook twee berceaus.
Daar liepen vroeger de dames: buiten maar beschermd tegen de zon.
Het was te warm om er lang rond te kijken.

Via Dillen & Kamille sloten we af bij Van Beek, kunstenaarbenodigdheden.
In mijn tijd was dat Flokstra en daar ging je heen voor alle hobbymaterialen.
 Een geweldige winkel om mee af te sluiten.

Wat was ik blij om weer in mijn heerlijke koele huis te zijn. 
We hebben allerlei soorten weer gehad: 
natte sneeuw en harde wind, regen en nu deze warmte...

Maar het was de moeite waard en die lunchplek was een topper!




7 opmerkingen:

miekequilt zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Zo is 70 jaar worden wel leuk, toch. Een superfijne dag maakten jullie ervan. Heb je nog iets leuks gekocht? Vast wel als je in zo’n mooie hobbywinkel bent geweest.

Elizabeth zei

Ja, zo'n tientalwisseling is altijd even 'slikken' als je ouder wordt. Maar je mag ook dankbaar zijn, want niet iedereen wordt 70!
Nog heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Irene.
En wat heb je een leuke invulling aan deze dag gegeven, echt allemaal interesse dingetjes...

Anny zei

Van harte gefeliciteerd! Tja, dat ouder worden is wel een ding. Het gaat zo hard en toch is het ook weer bijzonder want het is niet iedereen gegeven.
Groningen blijft een prachtige stad.Was het niet het Haagje van het Noorden?

Dientje zei

Gefeliciteerd. Ik had hetzelfde bij mijn 70e afgelopen november. Vond dit wel een confronterende leeftijd.. groet, Dientje

conny's quilts en creaties zei

Gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een gezellig dagje stad hadden jullie. Ach, 70 zijn zal ook wel weer wennen.

Josephine zei

Alsnog van harte gefeliciteerd Irene, het ziet er uit als een zeer
geslaagde dag samen met je vriendin. Groningen is een leuke stad
meet heerlijke restaurants en er hangt een fijne sfeer.
Heb je nog mooie materialen gekocht bij Van Beek???

anja zei

Nog van harte gefeliciteerd. Wat een leuke dag hebben jullie ervan gemaakt in Stad! Heb er vrijdag nog heerlijk gewinkeld. Die tuin ken ik helemaal niet, ga ik zeker onthouden voor een volgende keer!