woensdag 30 augustus 2023

Herfstig

 



De tuin heeft al een herfstige uitstraling gekregen.
Deze week heb ik de uitgebloeide stengels 
van de Agapanthus afgeknipt.
Het duurde erg lang voor er knoppen te voorschijn kwamen,
de koude nachten van het voorjaar hielden alles tegen. 
Maar uiteindelijk stonden ze er prachtig bij.
Nu kon ik eindelijk eens tellen, hoeveel stengels er in zaten:
bak 1 - 53; bak 2 - 57; en het kleine bakje vooraan 7. 
117 stengels, wat een rijkdom voor de insecten. 

In de vijver wonen twee kikkers. Ze zitten graag in de zon op een 
blad van de waterlelies. Julia houdt ze in de gaten, maar ze zitten altijd te ver weg.


De paarse bloemen bloeien ook weer prachtig,
maar daarachter, over de schutting, komt de passiebloem
van de buren met haar lange ranken. 


Dat is toch genieten? Elke dag bloeien er wel een 
stuk of 10 bloemen. Plaatje!

Het zaaisel is ook goed gegaan: heel veel afrikaantjes, goudsbloemen
en ook nog een zakje bijenbloemen uitgestrooid. 
Geen idee, wat er allemaal in zit, maar dat is juist het leuke.
In elk geval een feest voor de insecten. 







Ik ben zó blij met dit Ikea ding, het wordt gebruikt
als showplek bijvoorbeeld voor de verzameling
zelfgemaakt boekjes. 
Het Daphne's Diairyboekje kan er nu ook bij.
Ik heb de losse bladen per katern vastgezet en beide katernen
zijn nu veel steviger. Een derde hoeft er, wat mij betreft, niet meer in.


In deze beide kasten staan alle collegeboekjes en dagboeken.


voor het raam is de borduurplek,
in de lades alles om te borduren bij elkaar.



Ook aan deze kant is het het kast- en lade werk
geleverd door de Zweedse firma. 
Laatst hadden we het over verhuizen, mijn man trok wit weg
en. ik kreeg het ook een beetje benauwd bij dat idee.
We doen het niet hoor, maar de hoeveelheid spullen 
in onze werkkamers is enorm (dankzij I.K.E.A.).
Die programma's van Victor Brand, waar dan een. huis leeggehaald wordt
zijn wel een aansporing om eens uit te dunnen.

We zijn begonnen in de berging op zolder....






3 opmerkingen:

miekequilt zei

Je tuin ziet er nog mooi uit. En je werkplek: geweldig. Sinds onze verhuizing ben ik in mijn atelier bezig met verzetten, verplaatsen, opruimen enz. Het is bijna naar mijn zin. Ik vind jouw werkruimte super ingedeeld en ik bewaar de foto's als inspiratie. Wat is dat leuke Ikea rekje met je boekjes?

conny's quilts en creaties zei

Wat een ontzettend fijne werkkamer! Leuk die plank om dingen in t zonnetje te zetten.

Elizabeth zei

Zolang de kikkers niet rond gaan springen zijn ze veilig voor Julia, maar anders vrees ik het ergste...
Leuk om je hobbykamer te zien, Irene. Je hebt het netjes geordend. En wat heb je veel boekjes!