donderdag 24 augustus 2023

Boekjes maken - Daphne's Dairy

 


Ik ben er al eerder mee bezig geweest: Daphne's Dairy tijdschriften
gebruiken om boekjes te maken. 
Het blad is schattig en zonde om weg te gooien.
Je kunt op internet van alles vinden om er zelf iets van te maken.
Ik liet ze in het vorige bericht over dit boekje al zien -in een langwerpig formaat.

Deze keer een stevige kaft mét ruggetje om de dikke katernen 
de ruimte te geven. 


 


Alleen: nu schuiven die pagina's een beetje te veel naar mijn zin.
Twee katernen vullen de rug niet genoeg. 
eerst maar nadenken: extra katern maken of deze beide vastnaaien aan de rug? 

Ik heb nog wél een tijdschrift liggen, er valt nog wel te scheuren....


4 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een enig boekje is het geworden. Ik snap dat je het schuiven niet fijn vindt , maar daar vind je wel een oplossing voor.
Heb je de boekjes op een plank staan of zitten ze in een doosje?

Elizabeth zei

Super super leuk...! Wat kun je hier toch heerlijk in tutten en werken.
Ja, dat schuiven is een nadeeltje van deze methode. Maar ik vind het zelf niet zo erg.
Doe je toch gewoon wat meer katernen in het boekje? Je vindt vast wel weer eens een nieuwe DD.
Ik kwam pas (bij het opruimen van de puinhoop op zolder) mijn DD boekje weer tegen en heb het apart gelegd. Daar moet ik nodig weer eens in verder. Maar ik heb gewoon tè veel verschillende boekjes en projecten...

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk joh!

Anny zei

Wat is dat toch leuk: boekjes maken. en deze is weer heel leuk geworden. Ik leg telkens leuke papiertjes weg en snij ze al vaak op maat. Mar wanneer er tijd is? Maaktje jij vroeger als kind ook al schriftjes? Het blijft een leven lang leuk.