woensdag 26 mei 2021

“Wat zou er gebeuren...”


In mijn quilttijd vond ik het leuk om iets nieuws te leren:
een techniek verkennen, materialen uitproberen...
Je bouwt een kennisbank op.
Maar het wordt pas écht leuk als je daarna, 
met al die mogelijkheden in je vingers,
denkt: “ wat zou er gebeuren als ik eens...”

Dán gebeuren er spannende dingen, je gaat jezelf uitdagen.


Het prototype van een eenvoudig boekje was nog nog maar net 
toen het weer kwam: werkt dit systeem ook als de flapjes
op een andere plek komen?

 (dat kwam door de “ mooie” voorkant, die van het tweede boekje maakte. 

Zónde om daar een strookje uit te snijden). 

Dan verhuist die strook naar de achterkant  en zoek je “iets” om in dat vakje te doen...hier een stempeltje en een strookje van een oude verjaardagskalender. 

In de verzameling washitape lagen deze rolletjes tape van vrolijke stofjes.



Heel geschikt om de zijkant van een pagina mee af te werken.
Er zijn nog meer mogelijkheden, nog even over nadenken...



Want, ik las het zevende deel van de Zussenserie!
De Zevende Zus die onvindbaar is...

Een flinke pil, één weekeind lang zat ik in de Ierse Vrijheidstrijd.

Weer prachtig, maar lees het zelf en lees ook deze achtergrond informatie

bij, want het verhaal speelt in  die tijd. 


In het kader van: zou het leuk zijn, als..
zijn ook deze beide flintertjes toegevoegd.
Nog niet zo eenvoudig:
erbij leggen, weghalen, andere plek,
ander bloemenpatroontje...
Uiteindelijk zitten deze twee er nu op 
en bouw ik daaruit verder. 


De beide boekjes zijn ook zo behandeld: 
in de la met kant en band vond ik dit oranje/roze roezeltje
en ook die grote bloem komt uit een bakje "allerlei
dingen, waar nog wel eens iets mee kan".
Het achterste boekje kreeg die gouden vogel.



Intussen liggen er verschillende lapjes klaar voor een volgend werkje.  

Ik kocht nl. het boek "Slow Stitching" - heel inspirerend!

lapjes bij elkaar zoeken/leggen en borduren -terwijl je niet weet hoe het gaat worden...

Het sluit aan op het boekenwerkstuk van afgelopen herfst: 

pagina's maken en borduren.

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Oh, wat ben je weer heerlijk bezig Irene... Ja, zo gaat dat; eerst materiaal en mogelijkheden verkennen, technieken uitproberen en dan ga je los met je eigen fantasie!
Je boekjes zijn enig!
De 7 zussen serie... wow... Mijn 7e deel zit nog in plastic, want ik heb deel 6 nog niet uit. Dat vond ik trouwens minder, pas over de helft ging het me echt boeien.
Zou er nog een deel over pa Salt komen?

Marguerite zei

Ben 1 van de weinige die de zeven zussen nog niet heeft gelezen, denk ik. Heb van de week wel Hildes droom gekocht. En de code. Gisteren in begonnen en nu al bijna uit. Waarom gun ik me niet vaker de tijd om te lezen. Je boekjes worden weer ware kunstwerkjes

conny's quilts en creaties zei

Leuke boekjes heb je gemaakt Irene. Ik kon deel 7 ook niet wegleggen, dit verhaal bleef me boeien. Nu wachten op deel 8

miekequilt zei

Ik heb nog niks van De zeven zusters gelezen. Geen idee of ik daar aan ga beginnen. . Wat ik wel doe, maar dan met lapjes, is : wat als. Heerlijk om een beetje te rommelen en te genieten van het resultaat. Met papier kan dat dus ook, wat een mooie boekjes heb je gemaakt.