vrijdag 19 juni 2020

Mijn archief



Je kent ze wel, die kasten van Ikea,
ideaal in de huishouding, want je kunt er
heel wat in kwijt.
In mijn atelier is hij `Het Archief` geworden.

Ik ben nog steeds bezig met inventariseren,
dus nu is deze kast ook aan de beurt.
Bovenin alles van mijn quiltperiode, ik heb wat
afgeschreven en foto's geplakt. 
Compleet overzicht van gemaakte quilts met ahtergrondgedachten
en stofsnippers. 
Vanaf het begin, bij de Plattelandsvrouwen op les bij Yke, Tjallie en Jet
tot de laatste periode bij de Duikvluchtgroep van Dineke Ugen. 
Geweldige tijd!
Heerlijk om er weer eens door te bladeren - ze staan nu weer op hun plek.




De volgende vakjes zijn gevuld met allerlei journaling boekjes.
zoals bovenste foto : een uiteenlopende collectie knip-en-plakboekjes.
Vooraan het stapeltje Traveller's Noteboekjes over mijn laatste 
jaar in de bieb.


Dit flinke boek achterin eerst maar:
van een challenge op een site, in 2011: elke week een A4 pagina.

Ik koos als thema "Hart/heart" - elke week
een liedje uitbeelden, waar in de titel of tekst
het woordje "hart" of "heart"voorkomt.

Nou, dat heb ik geweten!
Let er maar eens op, als je naar muziek luistert,
het gaat altijd wel over een hart ...









En het is gelukt om een jaar lang elke week
een pagina te maken. Daarna al die losse vellen, met de tekst van het liedje
op de achterkant) ingebonden, 
zodat het een echt boek werd. 


Daarna het andere uiterste: een afgeschreven Fries boekje 
met weekspreuken. Lekker overzichtelijk, die kleine pagina's.




Gewoon verder: elke week een "eigen" spreuk
uitbeelden in collage.

En nu ben ik weer bezig met elke dag een pagina.
Het is ontspannend,ook wel een uitdaging om steeds 
"iets" te bedenken. 
Intussen rondkijken naar de volgende uitdaging...


1 opmerking:

miekequilt zei

Tjonge, wat ben jij creatief. Je hebt dus ook heel veel gequilt en leuke workshops gevolgd. En nu helemaal bezig met papier, mooi boeken zullen dat zijn.