dinsdag 14 april 2020

Week 4 van de maatregelen









Wat doet de gemiddelde Nederlander in Coronatijden?
We zorgen voor onszelf en onze naasten.



We ruimen op - keukenkastjes leeg halen levert dit plaatje op:
Alle schoonmaakmiddelen verzamelen!!!
En dat voor iemand, die liever andere dingen doet...





Die Nederlander slaat aan het klussen in huis:
wij kregen een boilertje in het kastje.
En dat hadden we jáááren eerder moeten doen.
(het was wel een flinke klus om het zelf te doen).

Die Nederlander gaat puzzelen:


eentje voor mij en eentje voor mijn moeder.
En ik kan je wél vertellen: waar ik twee maanden geleden
haast niet kon kiezen uit de collectie,
was de keuze nu een stúk minder!
"Niet aan te slepen" volgens de verkoopster.


Het heerlijke weer zorgt voor een prachtig blauwe lucht, zonder
de strepen van vliegtuigen.
Dus, als er iets in de lucht is, duikt ActionMan in zijn tablet:
wat is dat voor vliegtuig? 
Leuk om nu te zien, wat er aan de hand is: er werd geoefend met vliegend tanken.
Zo zien die oefenrondjes er dan uit: die nieuwe straaljagers moeten dan aanvliegen
en ook "aanleggen". 

De gemiddelde Nederlandse is creatief bezig:


met haar sjaaltje van het mooie Tahitigaren.



en de pagina's in het roze boekje.
Geen zieken in de familie/kennissenkring,
geen kinderen, die lessen moeten maken 
(wel kleinkinderen).
Geen gedoe met je werk, 
allebei gepensioneerd....


4 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat mooi de bogen over de gracht.
Ja vier weken alweer.

miekequilt zei

Ik ben erg blij dat het zulk mooi weer is. Dan kunnen we tussen het opruimen en schoonmaken door tenminste naar buiten. Het opruimen van de keuken is hier al gedaan, maar er blijven altijd wel klusjes over om te doen.

kaneeltje zei

Blijkbaar ben ik geen gewone Nederlander, van alles ben ik alleen creatief bezig....
Vorige week zaterdag dacht mijn zoontje dat er een raket afgevuurd werd, na lang kijken bleek het ‘gewoon’ een vliegtuig. Wij zitten op de route van The Hague airport dus normaal veel vliegverkeer.....

Anny zei

We hebben het best wel gemakkelijk, met pensioen, geen kindertjes meer lesgeven.
Dat is heus wel heel rustig. Ik vond je op Insta. Leuk!