woensdag 22 april 2020

`In beweging blijven!"


Nu weten we, dat de maatregelen nog een maand langer zullen gelden. 
In het nieuws krijg  je allerlei tips over het belang van 
"in beweging blijven" - in het programma Kassa kleine oefeningetjes
bij het tanden poetsen, koffie zetten is één van de voorbeelden.
Kinderen moeten schermtijd écht afwisselen met 2 uur buitentijd
in verband met oogbeschadigingen. Na 20 minuten scherm 20 seconden
in de verte kijken. Buitentijd is belangrijk voor de aanmaak van 
dopamine, een stofje zorgt voor een gelukkig gevoel. 

Dus, ga ik elke dag een flink eind wandelen,
help mee in de tuin,
en beweeg heel veel in mijn atelier...


Op het blog van Hanna zag ik een kaartenruil.
Je maakt 10 kaarten, zij stuurt je begin mei adressen om je kaart
heen te sturen. Lijkt me heel leuk, nog nooit eerder gedaan.
Hier boven zie je mijn beide werkplekken.... lekker bezig!

en verder zorg ik voor leesvoer:


Het nieuwste nummer van Handwerken zonder Grenzen met o.a.
een interessant artikel van Dita Blom over Zweeds borduurwerk. 
Ook over het haakwerk van Pollevie een mooi artikel, een creatieve dame!
En die Country Living met die schitterende voorpagina...

Als laatste een nummer van het blad Selvedge, een prachtig tijdschrift
over textiel in ons leven. In hun nieuwsbrief stond een actie tijdens
de coronatijd: oude nummers voor de helft van de prijs. 
Daar heb ik graag gebruik van gemaakt want de artikelen zijn erg interessant.



Ik vond mijn mijn boekencollectie dit boek terug: 
Map Art - over kunst geïnspireerd door landkaarten. 
Vooral deze "opdracht"; Fantasy Neighbors  geef me veel 
te denken. De opdracht is; teken een woonplek,waar je zou willen wonen.
 Wie zou je in het café, op straat, in de winkels tegen willen komen? 
Beroemde mensen, bekende filmsterren - alles kan!
En waar wil je wonen: dorpje, grote stad, een eiland, in de wolken/opMars?

Je ziet wel, hier kun je helemaal uit je bol gaan....
je hersencellen zullen hier zeker van in beweging raken.
Echt iets om een tijdje over na te denken en op zoek te gaan
naar een plattegrond (of zelf eentje te tekenen).




3 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Leuk om zo bezig te zijn.
Ik zat vandaag weer achter mijn naaimachine. De naailessen kunnen nu ook niet doorgaan, maar ik vermaak me toch wel.

Marguerite zei

Ik vermaak me ook prima deze periode.
Nu ben ik een huismus dat scheelt.
Vind het wel iedere keer een gedoe om boodschappen te doen en gezellig winkelen is er ook niet meer bij.

miekequilt zei

Leuk, een kaartenruil. Ik ben net klaar met de ruilt voor mijn ArtAlmere groep.