dinsdag 7 april 2020

“Huiswerk”



Elke avond maak ik mijn “ huiswerk”, zoals ActionMan het noemt.  Kijken naar Binnenstebuiten en intussen met papier aan de gang...

De stermagnolia, naast de achterdeur, is prachtig.
Elke dag gaan er  nog nieuwe knoppen open.
Toen ik gistermiddag naar Julia stond te kijken, 
rook ik ook de heerlijke geur.
Dat is een voordeel van deze introverte tijd:
je neemt de tijd ergens voor. 
“Time to smell the roses”,
zo kun je deze periode wel noemen.

En waarom ik naar Julia stond te kijken?
Ze heeft gisteren eindeloos om de vijver gelopen/gelegen zelfs.
En maar hengelen in het water, maar er was geen vis te bekennen.
Die zijn niet achterlijk!

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Ja engelengeduld hebben katten.
Nu maar hopen dat de vissen niet nonchalant gaan worden.

miekequilt zei

Het zijn weer twee mooie bladzijdes geworden. Heel leuk om te zien hoe je steeds iets nieuws bedenkt.

Elizabeth zei

Nou, ik kan me vervelender huiswerk voorstellen...:)

Anny zei

Huiswerk! Dat klinkt als een ernstige taak.
Maar met binnenstebuiten erbij is het echt gezellig. Ik kijk graag binnen bij mensen.
De bel: oh, daar is mijn boodschappen Siska met brood! Dat was er van de week toen ze boodschappen deed helemaal op. Is dat niet lief!