maandag 13 januari 2020

Afscheidscadeautje




Terwijl we in de bibliotheek druk bezig waren met de verhuizing
dacht ik na over een kleinigheidje voor de collega's.

Toen het magazijn leeggehaald werd en er een grote collectie oude boeken 
voor de verkoop klaar gezet werden, keek ik daar ook bij.
Ik bedacht, dat het leuk zou zijn van al dat oude papier"iets" te maken.
Dus er ging van alles mee: Duitse boeken soms zelfs in Gotisch schrift,
 gedichten, bloemlezingen van schrijvers die in de vergetelheid zijn geraakt.
Thuis begon ik te schiften: plaatjes en teksten aangevuld met oud bibliotheek
materiaal zoals velletjes, waarop je uitleentermijn genoteerd werd. 




Het werden houdertjes voor een hartje, die ik maakte van restjes quiltstoffen.
Zo werd het echt iets met een deel van mij en een deel van de bibliotheek.
Op de bovenste foto liggen de hartjes klaar om een nette achterkant te krijgen.
Daarvoor vond ik een engeltjesstofje, elke hartje een engeltje.
Zo werd het een beschermhartje: ik gaf het aan de collega's met een boodschap:
jij krijgt het van mij, om onze samenwerking te symboliseren.
Je mag het houden maar ook aan iemand doorgeven. Iemand, die het engelenhartje
wel kan gebruiken, om welke reden dan ook. Je kunt afspreken, dat je het na een tijdje
terugkrijgt, maar die persoon kan het ook weer doorgeven. 




Klaar voor de afscheidslunch.

8 opmerkingen:

Marguerite zei

Heel leuk cadeautje
Denk dat ze daar heel blij mee zijn

Mevrouw W. zei

Leuk bedacht! Ziet er mooi uit.

miekequilt zei

Wat een mooi cadeautje maakte je. Daar waren je oud-collega’s vast erg blij mee.

Elizabeth zei

Wow, dat is leuk! Ik vind het heel origineel...

conny's quilts en creaties zei

Mooi en origineel cadeau heb je gemaakt. Dat werd vast gewaardeerd.

Anny zei

Wat een ontzettend leuk idee!

In de weer zei

Erg leuk zo’n cadeautje, om te krijgen, maar zeker ook om te geven.
Een heel goed idee en je bent je nieuwe vrije tijd prima aan het besteden. Goed bezig!

Truus zei

Een mooie gedachte achter het cadeau dat je aan je collega's hebt gegeven.
Went het al om niet meer naar de bieb te gaan om te werken?
Fijn weekend
groetjes, Truus uit Drenthe