dinsdag 28 januari 2020

Vintage serviesgoed



De oude dame in de flat deed haar servieskast open:
"wat doen we met het Acapulcoservies?"
(die is ook in de opruimmodus)

Toen het servies uitkwam, tijdens de Olympische Spelen  (1968) in Mexico, 
vond  ze het zó leuk, dat het een hele verzameling is geworden. 
Volgens mij, kocht ze het bij de Bijenkorf, toen we vlakbij Rotterdam woonden. 

Het werd elke dag gebruikt, je kunt het zo leuk weg zetten na de afwas:
de blauwe vogeltjes of juist de oranje boven elkaar.




In de Seasons stond een advertentie van een winkel in Rotterdam,
die hadden wel belangstelling.

Alles kwam uit de kast - controleren op
beschadigingen en ontbrekende delen. 
Borden, dekschalen, kopjes en bekers, serveerschaaltjes,
eierdopjes en zelfs een juskom.
Het suikerpotje mist, nog wel het deksel.

Samen zaten we te genieten van al die vrolijkheid op tafel.
De lijst werd opgemaakt, maar het gaat toch niet door.
Te laag bod en een nichtje, die het héél graag wil hebben geven de doorslag.

Nu staat alles, mooi opgestapeld, terug in de servieskast. 
Die dekschalen hebben we zelf nauwelijks gebruikt, volgens mij.
Nu zie ik wel een tafel voor me met een grote verscheidenheid aan gerechten,
op dit vrolijke servies. 
Misschien kunnen we het binnenkort eens voor een familiebijeenkomst gebruiken...






6 opmerkingen:

Marian zei

Ach, dat servies wilde ik ook zo graag, maar we gingen heel klein wonen en alleen ruimte voor het daagse servies. Een kleine woonark van 12 x 3 meter, dus een mooi servies voor de zon- en feestdagen was geen optie. Heerlijk om het hier even terug te zien en geniet er van zolang het nog in jullie kast staat.

Anny zei

Ja, dat servies herinner ik me nog wel! Zelf ging ik toen voor een vrij grof wedgewood servies. Moon heette het. En dat is nu weer helemaal in! Bij mij zijn al die dekschalen met de deksels ook nog compleet.

Marguerite zei

Super zo'n compleet servies

Elizabeth zei

Wat een bijzonder servies! Ik heb het nog nooit gezien... Ik zou het koesteren hoor!

Willy zei

Een mooi en kleurrijk servies. Ik heb het nog niet eerder gezien. Leuk dat het in de familie blijft.

miekequilt zei

Ja, dit is echt een prachtservies. En dat stapelen is ook zo leuk. Ik wist niet dat het zo oud is.