maandag 10 september 2018

Voorzichtig beginnen....


Een paar jaar geleden maakte ik deze werkstukjes tijdens





Het was al weer een hele tijd geleden, dat ik met journaling bezig was. Het zou leuk zijn, weer eens een zelfde soort boekje te maken. 
Ik was tamelijk onzeker, ik wist niet zo goed meer, hoe we het toen allemaal
gedaan hadden. Gesso als ondergrond? Of gewoon zomaar verf en inkt op de ondergrond
aanbrengen? Gelukkig lukte het beter dan verwacht. 


Nadat ik beide kanten van het papier had bewerkt ging ik de ondergrond bewerken met stempels 
en zocht ik ook mijn stencils erbij.. 




Het weekeinde ging voorbij. 
Ik vierde mijn verjaardag te midden van de familie
 die me hebben  verwend me met fijne kadootjes. 
Mooie tijdschriften, heerlijke handcrême en
deze schattige schaal voor je bolletje breigaren. 
Ja, ze kennen me intussen goed! 

Vandaag was het weer rustig en gingen Julia en ik verder met het werkstuk.


Julia houdt het borduurwerk warm en ik ga knippen en plakken.



Ik sta er altijd weer verbaasd van, hoe willekeurig uitgeknipte plaatjes en 
stukjes tekst bij elkaar passen. 
Je kunt er heerlijk in verdwijnen - muziekje aan,
zonnetje erbij, later nog een beker koffie....
Na een aarzelend begin, zit ik er weer helemaal in.

5 opmerkingen:

Marguerite zei

Heerlijk zo creatief bezig te zijn...

kaneeltje zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Prachtige leeftijd!
Een fijn gevoel als het dan lekker loopt, nog veel plezier met dit boekje!

Elizabeth zei

Maar je kunt het nog hoor! Ik vind het erg gaaf uitzien. Je schrijft dat je uitgeknipte stukjes verrassend vaak goed bij elkaar passen.. Oh, hoe doe je dit? Ik zit altijd vreselijk lang te dubben en te zoeken naar iets wat past... daar gaat echt heel veel tijd in zitten en daar baal ik van.
Ik kan helaas niet de linkjes inzien, ik heb geen toegang.
Julia is helemaal gewend hè.. kijk ze daar bezitterig liggen. Wil ze niet precies op je plakwerk gaan liggen?

Anny zei

Journalen gaat bij mij ook in “aanvallen” Het ziet er goed uit! Leuk hè om te zien dat iets werkt. En het mag best een beetje krullen of trekken vind ik.

Marianne zei

Fijne tijdsbesteding en ziet er leuk uit