vrijdag 7 september 2018

Nachtelijk avontuur



Ja, hier ben ik nog even - het is Julia.
Vrouwtje zit naar Gardener's World te kijken,
ik mag nog wel even op de computer.

Nu kan ik vertellen over wat ons gisternacht is overkomen:
we hadden een insluiper!

Baasje heeft een geblesseerde voet en ging een nachtje 
op het logeerbed.
Vrouwtje en ik hadden de grote slaapkamer voor onszelf.
We sliepen lekker, tot ik iets hoorde...
er was een vreemde kat op de overloop!!

Ik begon te grommen, Vrouwtje schrok wakker
en deed meteen haar bedlampje aan.
De slaapkamerdeur stond op een kiertje, toch was de kat in de slaapkamer.
Hoe brutaal kun je wezen?

Toen hij merkte, dat hij ontdekt was
ging hij terug naar de overloop.
Ik bleef in de slaapkamer om het bed warm te houden,
 maar Vrouwtje ging achter hem aan.

`Schiet op`, hoorde ik, `wat doe jij hier?`

`Oke, oke`, zei de kat, `niet zo zeuren,
ik ben toch al onderweg!`
Hij liep, maar rende niet eens.....
Vrouwtje ging achter hem aan en zag hem door het luikje gaan.
Ze ging zelfs achter hem aan, toen hij door de bijkeuken naar buiten ging.

Daarna heeft ze het kattenluikje in de buitendeur op slot gedaan, zodat we rustig konden slapen. 
En weet je wat?
De Baas heeft er niets van gemerkt!!

Ik hoorde, dat ze vanavond het luikje weer op slot doen.
Dat betekent wel, dat ik vannacht zelf ook niet naar buiten kan gaan. 

Maar, vind je het niet bijzonder, wat er gebeurd is?

groetjes,
Julia


2 opmerkingen:

Anny zei

Lieve Julia, O, wat griezelig, een echte insluiper. Wat stoer van het vrouwtje dat zij resoluut uit bed stapte. Wij zijn ook geen helden hoor. En weten niet wat wij gedaan zouden hebben. Maar gelukkig hebben wij geen kattenluikje en een hele lieve stokoude buurpoes. Ons vrouwtje is ook fan van Gardeners World. Van alles wat Engels is trouwens. Oh, nee, niet de brexit. Maar we mogen niet bloggen over politiek zegt ze.
Fijn weekend. Lizzy en Puck. En de beste wensen voor het baasje.

Elizabeth zei

Oh, dat is me wat! Het lijkt wel alsof die brutale rekel bij ons uit de buurt naar Friesland is gelopen en bij jullie binnen geslopen is.. Hoe zag hij eruit?
Gaat het kattenluikje nu elke nacht op slot? Anders moet jij maar voor waakpoes gaan spelen hoor Julia... Kan het vrouwtje tenminste rustig slapen!