zondag 23 september 2018

Gewoon weer doorgaan...


Het was een afwisselende week,
lekker weer aan het werk.

Maar allereerst wil Julia graag laten weten, dat haar vacht prima groeit.
Volgende keer laat ze haar voorkant wel zien - die mooie kraag -
nu eerst die achterkant.

Eerst zó kaal, maar nu zie je duidelijk, dat het met de staart de goede kant op gaat.
Ze sprong voor deze foto heel sierlijk van de bovenkant van mijn beeldscherm
naar de hoogste plank van de stellingkast in mijn werkkamer/atelier.

Dat gaan we niet weer doen!!




We waren daar samen, omdat ik aan mijn boekje ging werken.
Teksten uitscheuren, stempelen en veel schuiven.


Nog niet af,maar toch aardig op weg...

Werken - ja!
Drukke uitlening op maandag,
dinsdagmorgen eerst administratieve uren.


Mijn beide planken staan vol en vragen aandacht. 
Eerst de nieuwe, die aan de linkerkant staan inwerken en klaar maken voor uitlening. 

Daarna het hoekje, wat ik "Het Weeshuis" noem.
Een titel van een Groot Letter Boek bestaat vaak uit meerdere banden.
Soms raken die elkaar kwijt. Ik ben de "moeder" van dit Weeshuis.
De dinsdagochtenduurtjes gebruik ik om uit te zoeken, waar zulke
banden kunnen zijn, vraag ze op en maak er dan weer een stelletje van.


Ook collega van de Jeugdcollecties kwam aanwaaien.
Ze is die ochtend al bij een school langs gegaan om alle boeken te verzamelen,
die aan de kinderen uitgeleend waren, die meededen aan Vakantielezen.
De kinderen zijn, voor de vakantie begon, met hun klas in de bieb geweest.
Hier zoeken ze dan drie boeken uit, die in een speciaal rugzakje meegenomen
worden. Zo wordt het lezen in je vrije tijd gestimuleerd.

Nu komt dat allemaal terug....
( o ja, de kofferbak zat ook nog vol!)
Gelukkig was onze vaste opruimhulp ook aanwezig,
even aanpakken met elkaar, dan is het snel weer in de kasten. 

Nog meer gedaan?
Quiltmiddag, druk bijgepraat, werkstukken bekeken 
maar vergeten foto's te maken.


Omdat ik in Joure moest zijn, ook nog naar de winkel van AJOURE gegaan.
We hadden op de handwerkmarkt in Buitenpost al een praatje gemaakt,
maar de winkel is altijd de moeite waard van een bezoekje waard.

Ik kocht materiaal voor een tweede exemplaar van de sjaal,
die onder deze bolletjes ligt.
Tahiti van Schachenmayer is "gewoon" katoen,
het draagt heerlijk en de kleuren zijn zo mooi.

De polsmofjes zijn af; een proeflapje gebreid in de herringbone steek.
In het Nederlands visgraatsteek genoemd.
Het voorbeeld van de link is van erg dikke wol gebreid.
Dat is niet mijn bedoeling, eerst de steek onder de knie krijgen...
Dat bleek heel eenvoudig, nu bedenken welk garen ik ga gebruiken. 





4 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Goed bezig zeg en leuk, ik ben ook aan het knippen en plakken. Art Journaling is een verslavende hobby. Leuk werk maak je. Groetjes

Marguerite zei

Mooie bolletjes.
En ohhhh het lijkt me heerlijk om beroepsmatig helemaal in/tussen de boeken te mogen kruipen..

Elizabeth zei

Dat klinkt als een heerlijke heel gewone week... en zijn dat niet de allerbeste weken?
Genieten van de normale dingen van het leven, je vreugdemomentjes eruit halen en glimlachen... Dat moest ik bij Julia... natuurlijk gaat ze dat kunstje nog eens uithalen, want dat lukt nu heel goed met zo'n mooie volle staart..
Met veel aandacht heb ik naar je art journal in wording zitten kijken.. MOOI...
Schuiven tot je tevreden bent, dan een aantal dingen een vaste plek geven, verse blik erover na verloop van tijd.. ach ja, en wat is af.. soms is het nooit af, maar denk je 'het is goed geweest'.
Wat een prachtig kleurverloop in je sjaal, en je zou niet zeggen dat het garen katoen is. Mooi materiaal is vaak al de helft van je werk!
Ik hoop dat deze week ook weer veel moois voor je in petto heeft...
Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Wat een staart🐱! Trouwens haar slofjes zijn ook indrukwekkend. En wat een mooie gelaagde ondergrond heb je gemaakt voor de journal. Het is altijd even laten bezinken voordat je gaat plakkenmaar het ziet er goed uit. Mooie “gewone”katoen. Heli’s nu weer echt de tijd voor een lekker breiwerk. Misschien ook een boek maar daar kom je vast wel uit met zo’n leuke baan. Ik heb “Parel” uit. Zucht, nu weer wachten tot januari...