maandag 19 oktober 2015

Nee, hé! Niet nog eentje!


In het nieuwste nummer ( nr. 7 van 2015) van Flow staat een artikel over
het geluksgevoel van regen. 
Daar ben ik het mee eens: ik wordt er heel blij van!
(tenminste als ik weer thuis gekomen ben met boodschappen,
na het werk - vóór de wind naar huis)


Lekker boven, in het atelier, naar de regen luisteren.
Daar wordt ik blij van, er hoeft niets, je kun zelf van alles
bedenken.
In mijn geval gebeurde dat bij het zien van de Lemniscaatkalender:
gekregen, maar een beetje erg groot...
Prachtige afbeeldingen uit prentenboeken, allemaal zoekplaatjes.
Zoals deze: uit de Gele Ballon


allerlei landschappen, waar de gele ballon overheen vliegt,
zomer/winter, warme/koude landen
wat zie je op de platen?
Ge-wel-dig!

Zo'n grote plaat kun je ook in stukken snijden en dan gebruiken 

-nog een Arne & Carlosboekje maken?

JAAAA!!



het gaat al een stuk beter als bij het eerste boekje.
De stiksels tamelijk netjes op de vouw van de pagina's 
-klemmen erbij om alles goed op z'n plek te houden
bij het aan elkaar knopen en naaien



onder toezicht van Arwen lukt het prima!
De rug is geplakt en nu komen de kaftjes aan de beurt.



Gelukkig is het zondag al weer droog in de herfsttuin.

4 opmerkingen:

Marguerite zei

Je word al een echte boekbinder...

Anny zei

Regen. Ik loop er graag in. Maar het zou leuk zijn als de hondjes niet zo drijfnat werden. Want het kost me regelmatig een half uur om ze met de fohn te drogen! Die A &C katerntjes zijn zo verslavend. Ikmoet het eerste boekje nog maken. Mijn gereserveerde exemplaar van het boek kwam na heel veel omwegen eindelijk aan... Heb verder nog geen tijd gehad. Maar leg af en toe wel een katerntje. Heb je al op de website van Flow gekeken? Daar is een downloadkastje waarin je ook leuke papiertjes kunt vinden.
Ik gebruikte bijvoorbeeld een kleurplaat als bladzijde.

Bezig Plus zei

Ha.... hier morgen ook het eerste kaftje....... Zo leuk en mooi de Lemniscaatkalenders, je boekje wordt vast heel bijzonder.....
Herfstige groetjes van kaftjeshuis tot kaftjeshuis.....

Elizabeth zei

Regen lijkt vaak erger dan het is. Als je eenmaal nat bent, is het eigenlijk helemaal niet erg om in de regen te lopen.
Nou, je boekjes word ik niet zat hoor. Ik vind het geweldig leuk om te zien. En vanmiddag heb ik het boek bij de dikke meneer besteld en ik hoop dat ie morgenochtend op de mat ligt. Echt spekkie naar mijn bekkie....

Groetjes, Elizabeth