zaterdag 16 mei 2015

Elfstedentochten 2015



Als inwoner van één van de elf steden in Friesland moet je weer heel alert zijn: het seizoen is weer begonnen! In de periode rond Hemelvaartsdag wordt de Elfstedenwandeltocht gehouden. In Bolsward komen de wandelaars in de ochtend van Hemelvaartsdag door de stad. Ze halen hun stempel in de bijzondere Broerekerk


Op de vrijdag- en zaterdag ná Hemelvaartsdag wordt de Elfsteden Roeimarathon gehouden, zij kwamen vanmorgen al vroeg door de stad. Vanwege het druilerige weer ben ik niet gaan kijken, maar het is een geweldige prestatie, die door Omrôp Fryslan op de voet gevolgd wordt.

In de loop van de middag, gelukkig met een zonnetje trokken de deelnemers van de Elfsteden Oldtimerrally voorbij. Daar  ben ik wel voor de stad in gefietst!



Auto's en motoren reden stapvoets door het smalle straatje naar de stempelpost.


Niet alles werkte even goed...gelukkig was hulp altijd dichtbij!


Even parkeren voor een ommetje.


Dan verder, om onder bewonderende blikken verder te rijden naar Workum.


2 opmerkingen:

marijna zei

Erg leuk zo'n oude autos elf steden tocht. Ziet er heel leuk uit.

Gonny zei

Van de roeimarathon heb ik veel foto's gezien omdat een kennisje meedeed (als stuur).
Wat hebben ze het koud gehad! Kan me voorstellen dat je niet bent gaan kijken.
Leuk dat je weer terug bent en wat heb je een leuke en bijzondere workshop gedaan! Ik kon me in ene herinneren dat je er een tijd geleden al over schreef.
Groetjes, Gon