donderdag 22 april 2010

Opruimen volgens Feng Shui

Vorige week nam ik uit de bieb het boek "Weg met de warboel" mee, geschreven door Karen Kingston.

Het boekje ziet er aantrekkelijk uit en leest heel vlot. De auteur zegt: 'Elke ruimte in huis draagt energie in zich.' Deze energie kan van zowel positieve als negatieve aard zijn en aldus op ons inwerken. Bij positieve bexefnvloeding betekent dit dat balans en harmonie bij mensen worden behouden of verkregen; negatieve energie heeft echter het tegenovergestelde effect (zoals ongelukkig voelen).

Die negatieve energie kun je kwijt raken door de "warboel" in omgeving op te ruimen. In het boekje legt ze uit, wat je hieronder kunt verstaan en hoe je het aanpakt.

Dus..... ik lees en lees en kijk om me heen: achter sommige deuren staat allerlei troep, laden zitten vol met van alles, wat bewaard "moet" worden. Op zolder slibt het ook vol... In het boek wordt je gestimuleerd met kleine stapjes te beginnen. Ik ga een la uitruimen!

Chaos_003

En wat voor la: vol met lege doosjes! Jaaa, die zijn heel mooi van kleur of vorm en ze komen vast nog een keer van pas.... Niet dus. De lade is nu bijna leeg. Net zoals de ruimte achter de deur en de stapel oude boeken is ook al verbannen naar de garage.

(in het boek leg de auteur uit, dat volgens de leer van Feng Shui, lege dozen negatieve energie bevatten). Niet dat ik daar nu zo van schrik, maar het is wel wat overdreven om een la vxf3l lege doosjes te hebben.

Zou het opruimen van het mooie weer komen?

Geen opmerkingen: