vrijdag 9 april 2010

Juwelenverzameling

Het boekje vordert gestaag. Het lukt me om de stapel uiteenlopende plaatjes logisch bij elkaar te voegen.

Juwelen_001

Er zijn nog twee pagina's niet helemaal goed. Als dat klaar is, ga ik het het verhaal erbij schrijven. Ik heb een paar teksten gevonden, die goed passen. Ik vind de bladzijden nog wat wit, misschien doe ik door ook nog wat mee.

Ik kwam een hele mooie site tegen, van het museum van Manchester. Zij hebben een grote verzameling merklappen, die nu gedigitaliseerd is. Dit is de homepage, waar je veel informatie over het collectie vindt. Als je dan bij "search collections"een trefwoord invoert, krijg je nog vxe9xe9l meer. Ik zette er "sampler" in, omdat ik op zoek ben naar teksten op merklappen. Dan krijg je deze pagina (en nog wel 20 meer) met afbeeldingen van merklappen. Joepie.... wat een mogelijkheden voor onderzoek!

1 opmerking:

Mien B. zei

Irene speurt verder en ontdekt weer interessante links !