donderdag 25 maart 2010

Textielboeken

Na al dat studeren en zoeken op intenet wil ik weer terug naar papier en textiel. Voor mij begint dat altijd met "rommelen" op mijn kamer: opruimen, sorteren, lapjes uitzoeken/op kleur sorteren, papier bekijken. Dan komt het proces wel op gang. Ik wil boeken maken, liefst van textiel. Maar... hoe dan? Ik heb al van alles van papier gemaakt. Hoe vertaal ik het in textiel? Experimenteren?

Toch maar eens op internet kijken. Ik vond deze site, een Engelse textiellerares. Ik heb haar boek besteld en binnen paar dagen gekregen. Hier vind je voorbeelden van haar werkstukken. Ik vind haar werk heel kleurig en technisch heel goed. Vooral de manier waarop ze haar bladzijden de allerlei afwijkende vormen geeft spreekt me aan. Dat opent heel veel mogelijkheden: in de vorm van een blad, harten, spiralen... Dit geeft me aardig wat inspiratie. Woonde ik maar in Engeland, dan zo ik een workshop bij haar gaan volgen.

Geen opmerkingen: