donderdag 18 maart 2010

Quiltgroep

Vanmiddag kwam de quiltgroep weer bij elkaar. Nog vxf3xf3r de koffie op tafel stond, hadden we de eerste beide pronkstukken al uitgebreid bewonderd. Twee keer hetzelfde patroon:

Quiltgroep_002

Quiltgroep_003

Mooi hxe9, dat quiltwerk van de onderste. Bij de koffie hadden we het er nog over: je begint er aan en zeg: "Deze keer houd ik het heel eenvoudig". En toch ga je door,vul je het steeds verder aan. Want, hoe meer je quilt, hoe mooier het wordt. Nooit beknibbelen op het quiltwerk!

Een paar voorbeelden van stack & wack:

Quiltgroep_004 aangevuld met borduurwerk en een paar mooie bandjes. Deze heeft een prachtige rand van een stof in een kleurverloop van zachtgroen naar roze. Past er zxf3 mooi bij... Het quiltwerk is in het midden mooi strak en op de rand juist met ronde vormen.

Quiltgroep_007 Quiltgroep_009

Deze beide tops zijn gemaakt uit xe9xe9n lap. Is het niet schitterend? De gekleurde driehoekjes ertussen laten de blokken goed uitkomen. De snijtechniek is helemaal niet moeilijk. Het is heel verslavend als je er mee aan de gang bent. Heel spannend om de driehoekjes, die je gesneden hebt, te gaan uitleggen. Wat voor patroon ontstaat er?

Als laatste nog een stach & wack in bewerking. Hier zijn we met elkaar over bezig geweest: hoe ga je verder met deze top? Zet je de blokken gewoon aan elkaar of moet er een kleur bij?  Welke kleur doe je dan: groen, geel of rood? De groep komt uit op de groene stof, dan een smalle lila rand en eindigen met een brede groene rand. 

Quiltgroep_006

Nu ik de foto bekijk krijg ik er een ander idee over. Ik zou er, van de zachtgroen stof, driehoekjes aanzetten, net als bij de twee bovenstaande tops. De blokken krijgen wat ruimte en komen mooier uit. Nu zie je de afzonderlijke mooie blokken niet goed. Met het zachte groen ertussen komen ze, naar mijn smaak, waarschijnlijk meer tot hun recht. Ik ben heel benieuwd hoe de top de volgende keer afgemaakt is.

1 opmerking:

Mien B. zei

Om de blokken mooi uit te laten komen zou ik er ook voor kiezen om er frisgroene driehoeken tussen te zetten.