zondag 14 maart 2010

Herinneringsquilt


Toen de Midweek in Fredeshiem 10 jaar bestond, maakten Dineke en ik er een feest van. De hoeden parade op de laatste avond, de (zelfgemaakte = 75 potten) jubileum jam om mee naar huis te nemen zijn de dingen, die me zo te binnen schieten. Maar.. de deelneemsters hadden ook niet stilgezeten. Voor ons driexebn: Liesbeth, Dineke en ik, elk een eigen quilt. In het geheim hebben ze het plan opgezet: maak een nine-patch blok voor xe9xe9n van de cursusleidsters en stuur het op naar onderstaand adres. Met een paar vrouwen de quilts samengesteld, genaaid en handgequilt. De onthulling op de laatste avond was voor ons een totale verrassing! In de tijd erna is hij me heel dierbaar geworden. Ik weet de namen nog en bij elke naam hoort een verhaal. Als je een weeklang met elkaar optrekt, leer je elkaar wat beter kennen. Ze zagen mij 's morgens heel vroeg een wandeling maken door het bos. Overdag brainstormen over hun eigen werkstuk. Een glaasje wijn en veel plezier 's avonds bij de Show & Tell. De lezing op donderdagavond... En dan, vrijdagsmorgens, na het ontbijt: afscheid nemen.
Geweldige tijd gehad, plezier gehad en veel geleerd!
Midweekquilt_002
Het is zo leuk om te zien, hoe ieder de opdracht: "maak een nine-patch" opgevat heeft. Van heel simpel tot behoorlijk complex.

Midweekquilt_003

Geen opmerkingen: