donderdag 4 maart 2010

Mijn dag met glimmertjes





Voor de uitlening nog even over de markt. Bij de boekenwinkel lag het nieuwste nummer van Flow. Een bijzonder blad, altijd grappige dingen erbij, waar je mee bezig kunt. Deze keer een klein schriftje om de boeken, die je leest of gelezen hebt, bij te houden en van commentaar te voorzien. Verder nog kaartjes met bijpassende enveloppen om zelf te maken. Een artikel over troostdekens, wat me erg aanspreekt. Het gaat over afscheidsrituelen. Een troostdeken maak je van de kleding van iemand die overleden is. Je kunt 'm dan op de bank leggen of in de buurt houden. Als je in een dip zit, kruip je eronder of sla je 'm om je heen.

Je kunt hier door het nieuwe nummer bladeren. Je komt het artikel over de troostdekens tegen op bladzijde 20. Trouwens, in het januarinummer van de Friesland Post las ik een artikel over droomdekentjes. Dit zijn patchwork quilts, die gemaakt worden voor ernstig zieke kinderen. Je kunt hier in heel Nederland aan meewerken, in Noord Nederland o.a. bij De Ganzerik in Oppenhuizen en bij Cordi Atelier in Groningen. Meer informatie vindt u op deze site.
Bij het afrekenen kreeg ik een handvol boekenleggers aangereikt. Ze weten, dat ik ze spaar en zo nu en dan wordt ik verwend. Kijk maar, wat ik allemaal kreeg:



Bovenop een speciale: die kleine, met dat hondje. Die gebruik je in een Dwarsligger, zo'n handig klein boekje, wat in je binnenzak past.

Vanmiddag kwam als klap op de vuurpijl nog het nieuwste nummer van mijn favoriete blad: Cloth, Paper & Scissors. Snel even bladeren: recycle, recycle, recycle is het thema.

Geen opmerkingen: