woensdag 23 april 2008

Tulpen in de tuin


In een week tijd zijn de tulpen omhoog geschoten en kleurig geworden. Dit hoekje van de tuin is pas vorig jaar ontstaan. Hier stonden jarenlang een rij grote coniferen. In overleg met buurvrouw en met behulp van de sterke armen van haar (schoon)zonen zijn ze weggehaald. Wat een licht kregen we toen! Mijn man heeft daarna de schutting gebouwd. Nu hebben we een stuk meer ruimte voor planten. Als eerste zijn er drie clematissen geplant. Want er moet toch groen zijn, nietwaar? De vogels moesten wel wennen aan al dat hout. Nu zitten ze er in een rijtje bovenop en gaan tussen de planken op zoek naar insekten. Vorige zomer hebben hier een flinke sortering dahlia's gestaan. En die hadden het naar hun zin! Lekker bont: rood, paars en oranje in allerlei hoogtes. De clematissen hebben er wel onder te leiden gehad. Nu hebben we er in de herfst eerst maar eens tulpen geplant. De eerste keer, wij zijn meer van de verwilderende soorten als narcissen. Maar, hier zijn we heel blij mee. Later komen er lage dahlia's voor, als de tulpen uitgebloeid zijn. In de clematissen zitten al knoppen: Nelly Moser voorop!

Vanmorgen op kraamvisite bij een nestje Maine Coons. Moeder met 8 kittens, daar zat ik van te genieten. Ze zijn ongeveer vijf weken, dus scharrelen al rond door hun "ren". Moeder kwam even kennis met me maken en ging daarna op mijn tas liggen passen. Kleintjes hadden het druk met spelen met elkaars pootjes. Ook nog een tante, zwart met wit. Moeder en kinderen zijn oranje/rood.

Morgen is het afscheid van één van de collega's. Met elkaar is er een stukje gemaakt. Er wordt nog gewerkt aan een lied.(!) En ik kan al zo slecht wijs houden, ik moet het echt een pas keer zingen. Samen met collega S. gewerkt aan een scrapboekdoos. Vijf bladen zijn er,verpakt in de doos krijgt ze deze aangeboden.

foto ontbreekt

Geen opmerkingen: