zaterdag 12 april 2008

op bezoek bij De Ganzerik







Vanmorgen ben ik langsgegaan bij De Ganzerik in Oppenhuizen (vlak bij Sneek). De winkel zit in een boerderij, midden tussen de weilanden. Kijk voor de routebeschrijving op hun site www.galeriedeganzerik.nl (klik op: contact). Ik kon daar goed merken hoe hard het waait! Gelukkig is het binnen heel gezellig. Er werd meteen koffie ingeschonken, zodat ik voor ik het wist zat te praten met een paar dames uit de Flevopolder. En  dan natuurlijk rondkijken: wat staat er allemaal? Meteen bij de ingang vond ik al een mand met stoffen van Kaffe Fassett. Hier staan ook de boeken, voor elk wat wils van traditionele patronenenboeken tot boeken over tasjes of het maken van dozen. Langs de wanden staan de stoffen in kleurfamilies gerangschikt; batiks; rozenstoffen in mooie landelijke kleuren. Ook Japanse lapjes met daarbij voorbeelden van de tasjes, die je ervan kunt maken. Op tafel liggen de boekjes met daarin het cursusoverzicht klaar. Alles staat uitgebreid op de site vermeld. Ik raakte aan de praat over de cursussen stofverven, die Ans Kastein komt geven. In de Duikvluchtgroep zijn we hier ook een keer mee bezig geweest. Ik kon dus uit ervaring reclame maken! Mijn stofjes, die ik toen gemaakt heb bewaar ik apart. Ze zijn altijd even mooi van kleur. Meteen nog verteld over de site van Freetex, de Artquiltgroep waar Wil en Ans beide in zitten  De groep gaat een Masterclass geven in Fredeshiem (bij Steenwijk). Kijk maar eens op de site www.freetex.nl
Op de foto zie je de lapjes, die ik gekocht heb. De voorste lijkt wel uit een kaleidoscoop te komen. De laatste twee zijn van Kaffe Fassett. Het boek trok me aan omdat er heel eenvoudige tasjes in staan, maar wel op bijzondere manieren gemaakt.

Geen opmerkingen: