zondag 6 april 2008

"Ik ben even knutselen"!



Even lekker bezig in mijn werkkamer en dit is het resultaat. Hoe komt het toch, dat je dan zo'n enorme hoeveelheid lapjes, papier en andere frutsels om je heen uitstalt? Ik begin keurig op mijn werkblad, daar is het tenslotte voor. Dan verder op de tafel en uiteindelijk ben ik op de grond bezig. Muziekje aan, het zonnetje erbij, kat op de strijkplank (bovenop mijn mooiste lapje, natuurlijk). Dozen te voorschijn gehaald, mooi papier ernaast gelegd, garens en lintjes gevonden.
Nu bedenken hoe het allemaal tot een boekje verwerkt kan worden. Meestal ga ik uit van een liedje met een tekst, die me raakt. Deze keer is het echter een boek. Dus eerst goed lezen, aantekeningen maken, terugbrengen naar een paar strakke tekstregels. En vooral het boekje, waar het in moet, goed bekijken en opmeten. Ik heb vijf bladzijden en de omslag. Voordeel is, dat het kartonnen bladzijden zijn, goed te beplakken. Buitenkant is plastic achtig. Maak ik hiervoor een stoffen omslag of ik de stof erop? Een losse hoes is mooier, dat staat vast. Dit  gaat lukken, maar kost wel wat tijd.
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: