donderdag 10 april 2008

Quilting Arts




Naast het nieuwe nummer van Quilting Arts kreeg ik deze week ook hun extra nummer STUDIOS. Het hele blad is gewijd aan de studio's van artquilters. Ik vind dat zo leuk, je ziet echt de persoonlijkheid van elke quitlster te voorschijn komen op de foto's! In gewone bladen, zoals Ariadne At Home,VT Wonen of ELLE Wonen zie je nooit echte ateliers. Ze maken een vage werkhoek met een naaimachine en dat moet dan je werkplek zijn. Nou, ik vind de praktijk echt  anders. Hoe maak je voor jezelf een plek waar je kunt tekenen, verven en naaien? En dat in gewone woonhuizen, niet een onder architectuur gebouwde villa.

 Ik heb het geluk, dat ik in dit huis meteen een eigen kamer kreeg. Dat kon gelukkig met  maar één kind. Als er drie zijn wordt het andere koek. In dit blad staan heel uiteenlopende ateliers afgebeeld. Het loopt van gerestylde hooizolders tot industriële gebouwen en gewone (tot flinke huizen)toe. Het andere uiterste is iemand, die wel degelijk een ruime werkplek heeft. In de praktijk heeft ze het zo druk met het vervoeren van haar kinderen, dat ze nu werkt uit een grote tas met daarin ziplock plastic tasjes met daarin haar materialen.

Verder hebben ze er twee make-overs in staan, compleet met "before" en "after" foto's. Van het slagveld waarin eerst gewerkt werd, naar de totaal opgeknapte/heringedeelde ruimtes. Het heeft allemaal te maken met opruimen/schiften/weggooien. Daarna met de spullen, die je hebt: tafels, stoelen, opbergmogelijkheden, je ruimte zo praktisch mogelijke indelen. Ook licht is heel belangrijk. Het maakt niet uit waar je je plek hebt, een hoekje in de slaapkamer is ook prima!
Het is geinig om te zien wat iedereen zoal om zich heen heeft staan: kasten vol lapjes, tekenmaterialen to aan het plafond, ladenkastjes vol met papier, oude stoelen met een kleed erover, tekeningen en foto's van familieleden, enz. enz. Net zoals het er bij mij uitziet!

foto ontbreekt

Geen opmerkingen: