donderdag 6 maart 2008

kijkje in het prentenboek









Hier zie je het prentenboekje opengeslagen staan. De achtergrond van de bladzijden is gemaakt van grote en kleine stukken stof die op een luierinlegvelletje gelegd zijn. Ik maak heel vaak zelf achtergronden op deze manier. Ik zoek kleine stukjes stof bij elkaar, leg ze uit op het inlegvelletje en ga er overheen stikken. Daarvoor gebruik ik allerlei garens: metallic, glans en verloopgarens. Het maakt niet uit. Ik gebruik afwisselend de gewone stiksteek, stukjes met zigzagsteek. Mijn machine heeft ook een dubbele stiksteek, die is heel leuk om nu en dan als accent te gebruiken. Ik gebruik vaak zelfgeverfde en handdrukstoffen, zoals de Balibatiks, op deze manier. Ik bewerk dan een groter stuk stof met machinaal borduurwerk, leg er bijv. organza of tule overheen. Ik knip er later gedeeltes van uit om op werkstukken te appliceren en borduur er met de hand extra details bij.

Geen opmerkingen: