maandag 20 februari 2017

Enerverend weekeinde



Het begon vrijdagmiddag al: Dick Bruna overleden!
Ochh, Nijntjes vader overleden....

Collega maakte meteen een tafel met een heleboel boeken,
Wat heeft hij bijzondere figuurtjes bedacht!

Daarna, op zaterdag bezig in de werkkamer van ActionMan.
"we gaan dat kamertje eens goed opknappen!"




De ene wand is werkplaats-van-de-techneut,
aan de andere kant staat de verzameling
miniatuur autootjes van mijn vader.

"Die eerst aan de kant, dan kan het behang eraf".
Dózen vol staan er nu op de overloop en in de oude vitrine kast.





De kastjes naar de overloop verplaatst,
maandagmorgen kan het behang stomen beginnen.
Als die kant klaar is, wordt aan die "technische" kant ontmanteld.

Intussen speelt er nog wat anders:
Moma uit de flat heeft een nieuw aapje gebreid, 
speciaal voor mijn collega, die voor de leuke wol heeft gezorgd.
Nu zit hij klaar om te verhuizen:


Hij heeft geholpen vingerpopjes te kleuren: 
ik met kleurpotloden, hij met de stiften
(dan zie je het beter, vond hij).
Woensdagmiddag is er in de bieb van Sneek
voorlezen over Roodkapje met
daarna kleuren en knutselen.
Daar moeten een paar voorbeelden zijn, natuurlijk 😍

Dat vond hij leuk om te doen, maar het duurde wel lang 
voor het maandagmorgen werd.


In mijn tas gluren, of het brood voor tussen de middag al gesmeerd is..



"Heb je de auto al uit de garage?"


en natuurlijk ook op het stuur zitten..
Man, wat een opgewonden standje!


Joepie!! 
"Hier moet ik zijn, toch?"
"Nu ben ik een verrassing!"

En een verassing, dat was hij!
Zijn nieuwe vrouwtje straalde ervan!
Ze had zelf toevallig ook nog een 
kamergenootje meegebracht:



En dat was vriendschap op het eerste gezicht tussen die twee!








2 opmerkingen:

Anny zei

Wat fijn dat aap (wat een leukerd) al een lief vriendinnetje heeft. Wat telkens van huis veranderen valt niet mee, hoewel het wel een stevig katraktertje is die het overal wel redt.

Tja en dan Nijntje... hoeveel boekjes heb ik in de loop der tijd niet gekocht als kraamcadeautje. Tijdloos.

Sterkte met de interne verhuizing. Ik deed zoiets bijna alweer 3 jaar geleden en bij mij was de leus: "strak plan" en dan lukt het vast.

Anny zei

Karaktertje geen katraktertje...foei!