zondag 11 maart 2012

handschoenen opruimen

Ik had de laatste tijd wat problemen met het opruimen van mijn handschoenen. Ik had mijn zwarte glacé's, mijn paarse en perzikkleurige suéde handschoenen, die in een laadje terecht kwamen. Daarnaast heb ik ook witte handschoenen met een kantrandje van heel zacht leer. Om mijn kanten (zomer)handschoentjes maar niet eens te noemen.... Het was behelpen met de lade, waarin ook de groffe winterhandschoenen in verdwenen.

Edoch, gistermiddag vond ik in een exclusief winkeltje eindelijk een handschoenendoos naar mijn zin:


Een houten kistje beplakt met papier reliëf. Op het deksel staat in gouden letters "Handschoenen". 


Bij aankoop kreeg ik twee zakdoekjes erbij: linksboven met kantrandje en geborduurd bloemtakje, rechtsonder lintkant met borduurwerk op tule- Souvenir de Blankenberghe. Het doosje kreeg een poetsbeurt met een heel klein beetje bijenwas en ziet er nu weer prachtig uit.

Samen met het andere doosje - waarin ik mijn verzameling(tje) kanten zakdoekjes bewaar, een mooi geheel. Dit doosje is van stevig papier gemaakt - imitatie mahonie lijkt het wel.




3 opmerkingen:

Willy zei

Prachtige handschoentjes die verdienen een mooie bewaarplek. Mooie zakdoekjes kreeg je erbij.
Fijne dag, groetjes

Anny zei

Wat een mooie handschoenendoos. De zakdoekjes zijn ook niet te versmaden! Mooi.

Mapi zei

Wat een mooie manier om de handschoenen op te bergen.
En wat heb je een leuk blog.
Tot de volgende keer.
Mapi