zondag 25 maart 2012

Zij, die op haar strepen staat

Deze week pakte ik bij de ETOS de nieuwe folder mee. Dit meisje stond er zo mooi in - ze sluit precies aan op het onderwerp - op je strepen staan. Deze winter heb ik geleerd, dat je zo nu en dan die streep éven moet uitrollen....het zijn mijn strepen, niet die van de baas, de buurvrouw of een vriendin.

Die strepen zijn van een werkstuk van een Engelse quiltster, waarvan ik de naam vergeten ben. Zij gebruikt altijd stroken, die ze op een ondergrond naait. Je krijgt een prachtige structuur, ze gebruikt allerlei soorten stof door elkaar. Als ik haar naam weet, zet ik 'm erbij. Even over nadenken...

3 opmerkingen:

Mapi zei

Ben je inmiddels al achter die naam gekomen ?
Je staat er mooi bij !
Goed standpunt ...
Lieve groeten
Mapi

Anny zei

Dat is een prachtig boek met die quiltstreep. Bij een streep zetten denk ik altijd aan een gedicht van Toon Telligen. Het gaat zo: Ik trok een streep, tot hier, nooit ga ik verder dan tot hier. Toen ik verder ging, trok ik een nieuwe streep, en nog een streep, De zon scheen en overal zag ik mensen haastig en ernstig, iedereen trok een streep, iedereen ging verder.
Het komt uit de bundel: "Daar zijn woorden voor". Ik moest eraan denken omdat ik zo vaak zeg verder ga ik niet... maar het is o zo makkeleijk toch over die getrokken streeep heen te gaan!

Ankie zei

goed van jouw