dinsdag 21 juni 2022

Handwerkvondst






Bij het opruimen in het atelier
vind ik dit schattige bloesje.

Ik het het jaren geleden gekregen van een 
oude buurvrouw. Ze heeft het zelf vroeger gedragen,
maar haar beide jongens zijn niet geïnteresseerd.
Het heeft een bijzonder etiketje:


En het borduursel is ook zo beeldig: goud en oranje glansgaren
met smockwerk bij de taille, hals en mouwtjes. 
Op de mouwtjes zit een extra vakje borduurwerk met ook nog open randjes
(die randjes met de rode vlakjes), die ook bij het
borduurwerk aan de voorkant zitten.
Maatje 2 staat er in, geschikt voor een frèle meisje of jonge vrouw. 

Heeft iemand een idee, waar het weg kan komen? 
Hongarije?
Oostenrijk?

Ik denk, dat ik het heel voorzichtig ga opstrijken.
Maar wat zal ik er daarna mee doen?



 

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een mooi bloesje. Bijna zonde om te verknippen , maar ik zou het toch doen. Je maakt zulke mooie dingen, dit kan je zeker gebruiken. En dat is altijd beter dan dat het in een kast ligt. Het lijkt me uit Wenen te komen.
miekequilt