zaterdag 25 juni 2022

Snippet roll







 Eind april, toen ik nog met de Meisjes van Kampen bezig was, gingen we naar Ierland.
En natuurlijk moest er iets mee, voor dat ene moment dat je niet weet, wat je moet doen….

Ik vond een paar oude spoelen en daar kun je dan een lange reep omheen winden.
Zoiets heet een “ snippet roll” - ook weer een restverwerking, natuurlijk.
Snippertjes vastzetten op een ondergrond en daarna bewerken.
De spoel geeft het een mooi begin en later een beetje stevigheid.

Intussen zie je op de foto’s, dat er schot in de zaak komt.
Ik blijf het leuk vinden om te doen - mooie, oude knoopjes zoeken uit de voorraad,
zwart kant (geen idee, dat ik dat ook had liggen),  
een stukje oude sari om het begin netjes te maken.




In de verzameling handwerkjes -uit-de-familie
vind ik nu deze mooie zakjes. Waar ze voor bedoeld waren, 
weet ik niet. Misschien om peulvruchten of zo in te bewaren?
Er zit ook een schitterende verstellap van Schoonmoeder tussen.


Kijk eens, toen leerde je nog verstellen!


Nu heb ik bedacht...
om één van die zakjes te versieren.
Onderaan een stuk van een van een stalenset.
De staaltjes zijn eraf geknipt, nu is er een mooie
kleurige baan overgebleven.
Die ga ik verknippen en stukken ervan vastzetten 
op dit zakje. 
Lekker kleurig.


Het is nog maar een beginnetje..
eens kijken waar dit heen gaat.

2 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een heerlijk creatief project. Prachtig resultaat al met die rol.

Elizabeth zei

Wat leuk, zo'n rol... Maar ook die zakjes! Wat zijn ze mooi versierd. Ik snap dat het heel leuk is om te doen!