vrijdag 21 januari 2022

En we zijn onderweg…..




Het is alweer een paar weken geleden, dat ik het prachtige garen
liet zien voor mijn nieuwe project.
Intussen ben ik begonnen en het ís toch leuk!
Die prachtige kleuren van het garen,
het kantpatroon met het middenstuk, waar je met beide kleuren 
het inbreipatroon maakt.
Ik zit boven te breien, want je moet er alle aandacht bij houden.
Dit kan nog niet beneden, op de bank, terwijl er gekeken wordt
naar de opwinding over Ali B., de Voice en alles er omheen. 
Maar wat een feestje om te doen. 

 

Borduren gaat ook door:
je hebt mijn broekspijp nog niet eens gezien!
Kijk, er zit ook al weer een zijdje op.


Het zit zo: ik vond dit stuk jeansstof in de voorraden.
Bij nader inzien blijkt het echt een stuk broekspijp is:
gat in de knie, sleetse plekken, lekker zacht...
En dan maar combineren: rafelige blauwe stof, stukje stof met roest,
handdruk lapje. 

En nu kan ik borduren bij de tv!




Dat stokje komt er ook op, nog wat versieren met een reepje
Saristof en garens, waarschijnlijk.

Maar dat breiwerk trekt ook heel erg...

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een mooie kleuren voor je breiwerk. Het zijn echt je lievelingskleuren, denk ik, want het laatste werkje heeft dezelfde kleuren. En weer vind ik het borduurwerk geweldig. Ik kan me er maar niet toe zetten om ook te proberen. Jammer, want ik vind het iedere keer weer prachtig.

Elizabeth zei

Nou, jij hoeft je niet te vervelen... Schitterend breiwerk Irene! En ik snap dat je daar rustig voor moet zitten en uiterste concentratie nodig hebt...
Mooie broekspijp! Ik zag meteen een mensfiguur in dat takje met de armen omhoog... Jezus aan het kruis.. misschien vind je het gek, maar dat kwam bij me op.