dinsdag 1 februari 2022

Nu heb ik er een engel van gemaakt.



In het vorige bericht zag je het werkstuk op jeansstof.
Het lag wat stil:  leuk, maar het leefde niet.

Te lang en smal en die tak leek wel een heilige aan het kruis.
Gisteren rommelde ik wat op mijn kamer
en kreeg een ingeving: ergens.....zijn er nog vleugels!
En inderdaad (toeval bestaat niet) in het eerste 
bakje met "bewaar" dingetjes zaten deze verenvleugeltjes. 

En dat is het, nu leeft het ineens.
En ook nog dat stukje zelfkant met stippen en het woordje Liberty.
Vanavond borduur ik weer verder.


                       

En kijk eens naar het breiwerk?
Tweede rapport is af: van beide kleuren maar 12 gram .
In totaal komt het dan op 84 gram per kleur.
Dan is er echt voldoende garen.




3 opmerkingen:

Elizabeth zei

En zo zie je maar... komt tijd komt raad... Maar een engel mag je eigenlijk niet vastmaken, geloof ik.)
Fijn dat je voldoende garen hebt, dat kun je ontspannen verder breien. En wat wordt het mooi!
De blog van Attic 24 ken ik hoor, en Lucy heeft zelfs een ripple deken in de beschrijving...

miekequilt zei

Wat een mooie engel heb je gemaakt. Fijn dat je die veren vond, ze is echt heel mooi op die blauwe achtergrond.
Je breiwerk vind ik fantastisch, wat een mooi patroon en wat een prachtige kleuren. Lijkt me fijn om te maken.

In de weer zei

Sjongejonge, wat een moeilijk patroon, knap, nee superknap.