zondag 29 augustus 2021

Victoria & Albert Museum

 


De afgelopen weken met ik genoten van een serie op 
de BBC: "Behind the scenes" - over het Victoria & Albert museum.
Daarin worden de werkzaamheden van de medewerkers achter de schermen 
uitgelicht: hoe wordt een tentoonstelling voorbereid, 
de aanschaf van nieuwe stukken,
ook het onderhoud van voorwerpen
die uit de storage gehaald worden.
Heel interessant. 

Eén van de afleveringen ging  over een kledingstuk 
van Dame Shirley Bassey: 
Voor het in de tentoonstellingsruimte kan worden
neergezet, moet het nagekeken worden :
zijn er beschadigingen: losse draadjes en kralen/pailletten
 - het is tenslotte vaak  gedragen. 
 
En hier op de site van Daily Mail staat een artikel over de hele serie.

Via de serie ontdekte ik hun You Tube kanaal met allerlei
interessante filmpjes, waaronder eentje over de tassententoonstelling
die nu te zien is, maar ook filmpjes over andere afdelingen.

Er is zó veel te zien, daar kan ik wel een tijd mee vooruit.
En dan natuurlijk bij andere musea kijken of zij ook filmpjes
op You Tube hebben. 






1 opmerking:

miekequilt zei

Ik vind de muziek van deze Dame prachtig. Nu ga ik even kijken hoe ze eruit ziet, in dit pak, want het is een prachtig pak. En ik vermoed dat het haar geweldig staat.