donderdag 8 juli 2021

In de tuin



Even na zessen zijn Julia en ik beneden.
Julia naar buiten en ik zet thee.
Meteen gaat ze bij de vijver kijken, want in het ondiepe deel
ziet ze twee goudvisjes….
Gelukkig kan ik haar overtuigen, dat dit niet de bedoeling
is. Tot nu toe heeft ze twee keer eentje gevangen, die juichend
naar huis gebracht werden.
 Jammer voor haar konden ze levend terug gezet worden en is nu het schrik apparaat
weer aangezet. 
Er zijn ook kikkers: 3 kleintje en twee iets grotere.
Een feestje om naar uit te zien: ze zitten graag in het zonnetje op de kant.
En soms zie je er eentje op een blad van de waterlelie.
Ook allemaal zo interessant voor een kat….



De tuin staat er prachtig bij door alle regen en de warmte.

De roze astilbe bijvoorbeeld, die is ook wel eens verdroogd. Nu mengen ze zich met de bloeiende vrouwen mantel.

Het rozenperk is prachtig: vorig jaar heeft ActionMan er nog een stamroos en een paar sterke lage roosjes tussen gezet. Niet eenvoudig, want we hebben daar te maken met de wortels van de lijsterbes. 



De agapanthussen hebben er duidelijk zin in. Ik telde in de eerste bak net 30 bloemstengels!

Twee weken geleden was ik blij, dat ik een paar knopjes zag komen….



 

3 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat doen je planten het allemaal goed in jou tuin. En ja wel lastig visjes en je mag er niet aankomen

Elizabeth zei

Dat is een gezellige ochtendwandeling door je tuin. Het is genieten om die tijd van de stilte en het mooie licht.
Ik vind het maar knap van Julia hoor dat ze van de visjes afblijft.

miekequilt zei

Wat een mooie tuin. Leuk om er even met je doorheen te wandelen.