vrijdag 25 oktober 2019

creatieve gymnastiek


Wat je al niet tegenkomt op internet:
twee vensterenveloppen in elkaar schuiven,
dan kun je er een boekomslag van maken.
Deze enveloppen bleken heel geschikt voor mijn plan.


In de jaren voor de eeuwwisseling heb ik lang gecorrespondeerd
met Susan, een Amerikaanse quiltster.
Helaas is ze overleden, maar heel veel van de correspondentie
heb ik bewaard.

Het was altijd weer een feestje om iets van haar in de bus te krijgen:
dikke enveloppen met foto's van quilttentoonstellingen,
bijeenkomsten van haar quiltgroepen,
beeldige kaarten -
het zat allemaal in een doos in de kast.
Omdat ze wist,dat mijn vader postzegels verzamelde,
zorgde ze voor afwisseling op haar enveloppen. 



Heel geschikt gebruiken voor een collage op deze enveloppen.


Nu zijn de mooiste kaarten netjes opgeborgen in dit setje. 


Nu nog iets om het te sluiten...

Daar is ook al een oplossing voor ingevlogen:



zijdelint!
Het witte lint kun je verven, moet nog uitgeprobeerd worden.
Die bonte streng vloog zomaar in mijn winkelmandje -
repen saristof, zijde, met goud....
Oh, beeldig, dat komt altijd van pas.


Ik vond het op Etsy, dan is het geweldig om het pakketje
kunt volgen. Wat leven we in een bijzondere wereld.

Nog wat creatieve gymnastiek?
mijn pagina's in een traveler's noteboekje.






6 opmerkingen:

Truus zei

Mooi om zo de herinneringen aan jullie correspondentie te bewaren.
Bijzonder is dit zijdelint en zoiets komt altijd wel ergens van pas.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Dit vind ik enig! En het is zo simpel; je schuift 2 enveloppen met de klepjes in elkaar... Ga ik ook een keertje doen!
Wat heb je alles nu prachtig bij elkaar van de correspondentie...

Anny zei

Wat een geweldig idee van die vensterenveloppen! Je travellersnotebook mag er trouwens ook zijn hoor!

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooie manier om dierbare brieven te bewaren

In de weer zei

Een erg leuk idee om zo de herinneringen te bewaren.

miekequilt zei

Wat een leuk idee, die enveloppen. En de collages aan het eind zijn prachtig.