zaterdag 21 juli 2018

`Ik zoek een boek`




Tijdens mijn werk in de bibliotheek hoor ik deze opmerking regelmatig. Meestal heeft iemand een titel opgezocht in de catalogus en wil dan graag weten, waar het boek in de kast staat.
Appeltje - eitje geval,
geen probleem om de plek aan te wijzen
Negen van de tien keer hebben we het dan ook.
(het kan ook net op een thematafel liggen - dan zoeken we even verder)

Maar nu is het mijn eigen zoekactie:
twee (oudere) quiltboeken van bekende quiltsters.

Gwen Marston heeft me vroeger, met haar boek Liberated Quiltmaking, 
veel plezier in het vrije quiltwerk bezorgd.
Freddy Moran staat bekend om het bijzondere (vrolijke) kleurencombinaties.

Het lijkt me leuk om me door hen te laten inspireren.
Alleen -
 ze zijn niet meer zo eenvoudig te verkrijgen.
Er zijn wel tweedehands exemplaren te krijgen bij Amazon.
Op zich geen enkel probleem, maar die verzendkosten maken het dan toch best duur.


Heeft iemand misschien éen ( of zelfs allebeide) van deze titels liggen?
Zou ik die dan kunnen overnemen? 

Ik hoor het graag, er liggen nog een heleboel in de stapel.
Daar wil ik nog wat van maken....

1 opmerking:

Anny zei

Oh, ik heb van Freddy wel “Freddey’s house” Maar je snapt het zeker wel: die gaat niet weg. Veel succes met zoeken.