zaterdag 10 januari 2015

Wijze woorden - week 2


De tweede week van het Wijze Woorden 2015 project: 
"Als je het niet probeert, zal het je nooit lukken" - Desmond Tutu.



Daar kun je wat mee....valt in de categorie:
"Niet geschoten is altijd mis" ;))

Op het blog van Busy Bessy vond ik een ander project: Journal52 geeft elke week een thema om uit te werken. Ook heel leuk, even proberen met het eerste thema: Pathways.

"This week’s prompt is inspired by the word “Pathway”. We are all on our own unique path – and this year starts a new journal and a new journey!
For this week’s prompt, think about things that will inspire you along the path, and things you hope to see in the upcoming year. Maybe you are taking your first steps towards a project, or maybe you are looking ahead with goals and New Year’s Resolutions. What will help you along your journey?"
Deze tekst staat op de site om je aan het denken over welke weg(en) je in het komende jaar wil volgen. 


Ik kwam afgelopen week het zinnetje: Not all that wander, are lost".

Het lijkt soms voor de buitenwacht, alsof je doelloos ronddwaalt, maar ook dat kan je tot mooie dingen leiden. 

Ik heb de neiging door te stormen om mijn paadje netjes schoon te houden: wie wil wat van mij? Dan doe ik dat en ren mezelf wel eens voorbij (regelmatig). Dit jaar iets meer dromen, slenteren, wegdwalen, deur even dicht doen - lijkt me een goed idee.

1 opmerking:

Elizabeth zei

Ja, dat zijn wijze woorden... Soms moet je ook wel een 'nee' kunnen zeggen en je eigen belang voor laten gaan.
Leuk dat je ook mee doet met journal 52!