dinsdag 31 december 2013

Verzamelen - Junior Wings





In een artikel in het blad "Simple Things" (zusje van Molly Makes) stond deze zomer een artikel over mevrouw Amanda Goode. Zij verzamelt (Engelse) theedoeken met informatieve opdrukken. Ze gebruikt ze ook in haar lessen op de school voor Mode en Design in Bath om de studenten te inspireren. Deze winter heeft ze een expositie en er is een boek in de planning.

Op de site Obsessionistas staan veel verzamelaars bij elkaar, leuk om wat rond te kijken...Klik maar eens op deze link, daar vind je van alles! Ik keek erg op van de verzameling van Cameron Fleming. Hij verzamelt namelijk Junior Wings. Zo'n speldje werd vroeger door de vliegtuigmaatschappij uitgedeeld aan kinderen, die met hun ouders onderweg waren. Jeetje, daar heb ik er ook één van!




Ja, dat is pas echt jeugdsentiment! We vlogen terug naar Nederland, na een verblijf van twee jaar in Karachi, datum op het kaartje (ingevuld door mijn vader) is 30 april 1959. In Nederland aangekomen, was het Koninginnedag. Op Schiphol viel er natte sneeuw, toen we uit het vliegtuig stapten. In Karachi was het gemiddeld 40 graden!!!


Ik heb ook nog foto's van die tijd als bewijs - in klederdracht voor een speciale dag op school. 




1 opmerking:

Anny zei

In de laatste Simple Things stond een verzameling oude kerstversiering. Maar het leukste vond ik een tijdje terug de sinaasappelmerken. Die spaarde ik als kind. En dat ging vrij makkelijk met een vader in de groente- en fruitexport! Maar jij was ook al een kleine globetrotter! Leuk om zo terug te kijken.Het hoort een beetje bij oud jaar!
Een rustige jaarwisseling en alle goeds in 2014. Anny.