zondag 11 december 2011

Inspirerende ontdekking

Via de Selvedge Kerstcompetitie kwam ik terecht in de musea van Wales. Wat interessant! Ik ben ooit eens in het  Openluchtmuseum bij Cardiff geweest en in het Nationale Museum van Cardiff (Monet!!!), maar de andere musea ken ik niet.

Even dromen kan altijd....wat zou ik willen gaan bekijken..waar wil ik heen? Mmm, je kunt ook collecties op de site aanklikken..
En kijk nu toch eens, wat ik gevonden heb:
Vader en zoon Blaschka maakten glazen modellen van "seacreatures): waaronder kwallen!! Haast niet voor te stellen, hoe ze die gemaakt hebben. Je kunt uit het artikel opmaken, hoe moeilijk het nu is om deze collectie te onderhouden.
Voorbeeldje?



Nog een leuk speledingetje: een miniatuurtje met haar eigen collectie kleding: je kunt haar aankleden door de verschillende mutsen, kappen en haarstukken naar het portretje te slepen. Een idee voor een moderne aankleedpop in mixed media?

Geen opmerkingen: