maandag 6 september 2010

Verzamelingen

Heb ik het een tijdje geleden niets eens over deze verzamelsite gehad? Een jaar lang staat er elke dag een foto van een verzameling(etje) op.

Leuk, hoor. Als ik goed ga zoeken kan ik er ook wel een paar op zetten.

Dit bijvoorbeeld:

002
 Mijn "verzameling"kwartetspelen. Nou ja, verzameling... Maar: leuk toch?

Bovenaan twee kwartetten afkomstig uit het blad Vorsten. De eerste uit de jaren 60: W.A. als kleine jongen, een jonge prins Claus... De tweede van nog maar een paar jaar geleden, toen Maxima in the picture kwam. En wat vind je van het Poezenkwartet? Met veel gevoel voor humor getekend door Ella van Schaik. Daarnaast het verkeersbordenkwartet van "De Melkman, Uw Versman" - niet na te gaan van wanneer dat dateert. Ook de Thuiszorg houdt van kwartetten, zoals je kunt zien. De mooiste is het spel van het Quiltersgilde, uitgegeven in 1993 bij het 10-jarig bestaan. Op elke kaart staat een ander blok afgebeeld, verdeeld in 8 categoriexebn. Elk lid heeft een exemplaar gekregen!

Het laatste doosje bevat een spel met de naam "A Full Deck". Afbeeldingen van quilts, die op een tentoonstelling te zien zijn geweest. Er is ook een boek van uitgebracht. Naar aanleiding van dit boek en het kaartspel (geen kwartet, deze keer) hebben de Duikvluchtgroepen een eigen interpratie van de tentoonstelling gemaakt.

Hierover vertel ik in het volgende blog wat meer.

2 opmerkingen:

Anny zei

Wat een leuk idee om een kaartspel te nemen. En met 7 harten was het natuurlijk helemaal een feest! Het poezenkwartet heb ik ook nog. Gewoon voor de heb en de leuke poezen...

URL zei

... [Trackback]...

[...] There you will find 50979 more Infos: ireneinhetatelier.weblog.nl/geen-categorie/verzamelingen/ [...]...