dinsdag 7 september 2010

De kaarten zijn geschud



Zoals beloofd nog wat meer over het kaartspel met de quilts. In 2000 kocht ik het boek "Art Quilts: playing with a full deck". Het boek toont de foto's van een tentoonstelling uit 1995 (!) in Washington DC, van 53 art quilts gebaseerd op een kaartspel.  Ik vond het een schitterend idee: neem een kaart uit het spel en maak een art quilt, geïnspireerd door deze kaart. Toen we in de Duikvluchtgroep in 2005 een groepsprojekt zochten, werd dit idee uitgewerkt.


Het formaat werd door Dineke gesteld op A3 met afgeronde hoeken - uitwerking verder naar eigen inzicht. Al haar groepen deden enthousiast mee en er werd een tentoonstelling gepland.

Lokatie? Nou, dat was niet moeilijk: Landgoed Lemferdinge haalde ons graag binnen. En het werd zo leuk! Ik heb de catalogus nog eens door gekeken, wat een variatie aan technieken en grappige details!
Ik kreeg Harten 7 om mee aan het werk te gaan. Dit is het resultaat:





Op elk hartje zit een kaart met een vaardigheid, die je nodig hebt om de modules van de Bibliotheek opleiding, die ik toen deed, goed af te sluiten: moed, optimisme, doorzettingsvermogen, inzet, idealisme, enthousiasme en zelfvertrouwen.



Het strakke randje is een opgenaaid scoubidoe draadje! Machine en hand-quilten, borduurwerk met kralen en pailletten.

Geen opmerkingen: