zondag 22 augustus 2010

Kleuren in de kast

Mijn boekenkast is mijn trots: quiltboeken op techniek of maker, handwerktechnieken, kookboeken, romans op auteur (alfabetisch). Een lust voor mijn oog.

Boekenkast 006

Boekenkast 007

Kijk, dat bedoel ik: alles bij elkaar. Hoe kun je anders een boek terugvinden? Als je dan ook nog in de bibliotheek werkt.. boeken opruimen, reserveringslijsten nalopen en de boeken opzoeken. Verder ook nog collectiebeheer doet - met de nadruk op afschrijven (saneren). Dan wordt de nijging om alles in groepen te sorteren wel heel erg ontwikkeld.

Het kan ook anders!! Op dit blog zag ik, dat het ook op kleur kan. Nou.... daar loop ik dan wel even over na te denken! Kan ik dan het boek van Beryl Taylor wel terug vinden? Of het boek van Sandra Meech? En dan staan de quiltboeken tussen de boeken over volkskunst of sieraden. Wil ik dat wel? Is dat handig?

Vanmiddag even uitproberen.. eerst maar in "tatelier", want die grote boekenkast is wel heel erg vol.

Boekenkast 008
En, wat vind je ervan? Ik vind het heel mooi. Rustig ook. Morgen nog een plankje?

Psst... zal ik het ook eens in de bieb gaan doen? Eerst de kast met streekromans en familieverhalen...Danixeblle Steel tussen Catherine Cookson en Virginia Andrews en Marcia Willett. Alles door elkaar, mooie rustige kast. Ophef onder de klanten!

2 opmerkingen:

Anny zei

Oei, ik heb je aangestoken! Het is wel rustig om naar te kijken, maar af en toe is het wel even zoeken.

lupineke zei

Oh, dit is leuk! Wat een prachtige boekenkasten heb je trouwens. En leuk om weer eens bij je te kijken, dat was al weer even geleden...Maar nu die boeken, ik zou het niet kunnen hoor, op kleur! Voor mij schuilt de logica toch echt op rubriek en ook op de grootte en dikte van de boeken. Anders zou ik overmand worden door 'chaos'.. Maar je hebt wel gelijk, het ziet er prachtig uit!! Ben benieuwd of je alle planken zo gaat doen! groetjes van Lupineke