dinsdag 23 februari 2010

Ding 23 Evaluatie

Ik had me vrijwillig opgegeven voor 23dingen, omdat het mij heel interessant leek. Bovendien wil ik ervoor zorgen, dat ik bij blijf met de ontwikkelingen op internet. Juist omdat ik niet alleen aan de Servicebalie, maar ook aan de Inlichtingenbalie werk.
Met een paar weken achterstand meteen vol aan de bak. Veel lezen, veel links, stoppen, nadenken, opnieuw lezen. Geschrokken op de klok kijken: jeetje, alweer bijna de hele avond boven zitten werken!
Onderweg maakte ik kennis Flickr, LibraryThing en YouTube. Hier heb ik accounts aangemaakt en ik gebruik ze ook. Ik realiseerde me gaandeweg steeds meer, hoe internet van "plek om informatie te vinden", veranderd is in een "sociaal ontmoetingsplatform". Zie Hyves, Facebook, Twitter, tijdschriften met communities, enz.
De links, die verder bij elke opdracht zitten, geven je flink wat achtergrondinformatie. De uitleg van LeFever is elke keer weer geinig, terwijl de Nederlandse uitleg dan weer heel degelijk is.

Wat heeft het met me gedaan? Ik vond het vooral erg leuk en leerzaam. Ik heb al twee jaar een eigen blog. Door de dingen, die ik nu bij Blogger leerde, durfde ik ook daarte experimenteren. Blogger heeft op verschillende vlakken meer gebruikersgemak dan Web-log, waar ik al zat. Nu kan ik beide goed vergelijken. Je kunt hier mijn blog bekijken.

Naast het praktische gedeelte is de uitleg over de ontwikkelingen in de bibliotheek goed opgezet. Je blik op de bibliotheekwereld wordt verbreed.
Veronika en ik hebben de 23dingen tegelijk gedaan. Regelmatig snel even overleggen en soms samen aan het puzzelen: b.v hoe krijg je LibraryThing in je zijkolom?
Ik vind, dat 23dingen goed opgezet is. Ik zie geen dingen, die je zou moeten verbeteren.
23 Dingen was voor mij een kans om gericht op ontdekkingsreis te gaan. Ik stond al een tijdje te springen: "mag ik ook meedoen en overal rondkijken?" En nu mocht het eindelijk!

2 opmerkingen:

BSWF coaches zei

Gefeliciteerd Irene, met het voltooien van de 23 dingen. Ik vind het een prestatie: later instappen, maar van 'mijn groep' ben jij als eerste over de eindstreep! En ik ben er helemaal van overtuigd dat deze cursus aan jou welbesteed was. Tot ziens op de slotbijeenkomst.
Groet,
Els

BSWF coaches zei

Gefeliciteerd Irene, ik heb niet vaak gereageerd op je blogs, maar heb ze wel altijd met plezier gelezen omdat je altijd zo heerlijk enthousiast over nieuwe ontdekkingen was. Ik zie dat je inderdaad al een aantal "geleerde" toepassingen op je eigen blog toegepast hebt, ziet er leuk uit! Tot de 17e. Gr. Janneke